V tomto článku se dozvíte, co to proměnná je, jak se nastaví, a k čemu se dá využít…
Co to je proměnná?
Proměnnou si lze představit jako krabici s určitým názvem ve které je uložena určitá informace. Hodnotu proměnné můžeme měnit.
Typy Proměnných:
- Konstantní: Předdefinované v toolsetu. Příklad:
int ABILITY_CONSTITUTION;
- Lokální: Proměnná, která se nastavuje pomocí funkce
SetLocalInt/String/Float(object oObject, string sVarName, int/float/string hodnota);
nebo ručně, viz. níže. - Persistentní: Nastavují se pomocí scriptů, ukládají se do databáze.
Proměnné se dají dělit také podle dat, které nesou: viz. Druhá kapitola scriptování od Krtka.
Proměnnou můžete nastavit pro:
- Modul
- Lokaci
- Objekt (Waypoint, spouště, hráče, NPC, umístitelný objekt, předměty, dveře)
Proměnnou nastavíte:
- Scriptem
Např. funkcíSetLocalTyp(...);
a definicí objektu, na který proměnnou nastavujete, pro modul by to bylo:SetLocalInt(GetModule(),"test",1); //nastaví lokální proměnnou typu int pro modul s názvem test na 1
- Ručně
Tento způsob asi využijete nejvíce, je to u všech objektů, na které se dá nastavit stejné.
Zobrazíte si vlastnosti modulu/lokace/objektu.
Vyberete záložku Rozšířené.
Kliknete na tlačítko Proměnné nebo … , napíšete název proměnné, vyberete typ a vepíšete hodnotu. Tlačítkem přidat ji přidáte atp.
Důležité: Pokud ručně zadáváte proměnné, mějte na paměti, že pokud chcete nastavit proměnnou pro všechny skřety co máte v modulu musíte proměnnou nastavit skřetovi v paletě. Proměnná, kterou nastavíte skřetovi, který zadává quest se projeví jen u něj.
Na co se proměnná dá použít?
Pomocí proměnných se ukládají předměty do perzistentních trezorů, zlaťáky do banky nebo se zjišťuje, kolik skřetů jste zabili apod.
Já osobně proměnné používám k optimalizaci scriptů, pomocí proměnných mi stačí vytvořit obecný script, který proměnné načte pro každý objekt zvlášť a podle toho ho změní.
ShaDoOoW
Pingback: WB review (druhá část) – Neverwinter CZ