Malý průvodce optimalizací lokace

Nebudu zde uvádět proč je to tak nebo jinak, bylo by to dlouhý a nepřehledný. Uvedu jen nejstručněji pár postřehu a doporučení podle kterých je dobrý tvořit popř. upravovat stávající lokace.

Rozměry:

  • standart 8×8
  • vyznačené lokace 8×16,16×16
  • speciální 4×8,4×16
  • Standardizované rozměry jsou nutné pro povrchové lokace, které tvoří svět a musí na sebe navazovat.
  • Nezávislé doupata můžou mít jakýkoli tvar. Rozumné je tak 8×8 až 12×12. V žádném případě ne větší jak 16×16.

Umístitelné objekty (placeable object):

  • méně je lépe, klikáním na nástroj Eraser (mazání) lze udělat pěknou lokaci bez použití jediného umístitelného objektu.
  • průměrný počet placeablu je 2/tile (dlaždice)
  • na jeden tile nepatři víc jak 8 placeablu
  • na místa kde se bude intenzivně bojovat (např. u truhly s pokladem) nedávat žádné placeably, které by NPC muselo obcházet. (krev na zemi nebo mlha nevadí)
  • pokud je to alespoň trošku možné, umístit umístitelný objekty tak aby jeho okraje zasahovali do co nejméně dlaždic.

Světlo:

  • zdroje světla jsou zároveň zdrojem stínu. (velký žrout času procesoru)
  • do jedné místnosti nepatří v žádném případě více než 8 zdrojů světla
  • dáte li jich kolem 20ti začne se dít cosi podivného a světlo stíny se budou chybně zobrazovat.

Zvuk:

  • šetřit s bodovými zdroji zvuku, doporučuji 1-2 bodové zdroje zvuku na jednu lokaci. max 5-6 do velmi zvláštních lokací.
  • Je dobrý dát do lokace zvuk pro celou oblast a nasypat tam zvuky pro danou lokaci typické a zvětšit čas pro náhodné opakování a rozpětí náhodné hlasitosti. Tím se jedním objektem dosáhne zhruba stejného(někdy lepšího) efektu než rozmístit 5 bodových zdrojů zvuku. Bodový zdroj má význam tak pro vodopád, oheň nebo něco co je blízko umístitelného objektu vydávající zvuk. Lokace která obsahuje mnoho bodových zvuků je náročnější než lokace s jedním zvukovým objektem co náhodně přehrává typické zvuky s různou hlasitostí.

Setkání (Encounter):

  • spawn pointy (bod kde se objeví bytost) by měli být pokud možno mimo dohled oPC (hráčský charakter), který ho aktivuje.
  • větší jsou lepší, doporučuji encounter 3×3 dlaždice.
  • 2-3 spawn pointy, navzájem od sebe vzdálené. (2 spawn pointy na jedné dlaždici nemají význam)
  • v jednom boji max. 8 potvor.(Do jednoho boje může zasáhnout více setkání, osm NPC je součet ze všech.)

Další doporučení:

  • OnHeartBeat do lokací dávat nedoporučuji, je to opravdu velký zabiják času procesoru.
  • Dobrá lokace se pozná podle toho že má jiskru a nápad. Tvůrce (WB) by se neměl nechat úplně svázat optimalizacemi nicméně popustíte-li fantazii uzdu a nebudete při tom brát ohled na moje doporučení, je možné‚ že vytvoříte dech beroucí lokaci. Ale toto vaše mistrovské dílo ve finále vašemu modulu velmi ublíží. Pamatuj na to že největším nepřítelem hratelnosti je zákeřná bestie zvaná “Lag” nebo-li časové zpoždění, které například může vzniknout, když váš chudák přetížený procesor nestíhá.

NPC

  • minimum věcí (lahviček, pochodní atd.) a výbavy
  • chcete-li dát NPC opasek síly +6, přidejte mu radši 6 bodů do síly
  • vytvořte kůži (hide) a na ni dejte imky, soak, haste a vše ostatní co je třeba vložte do jedné věci.
  • ideální NPC bude mít na sobě kůži (hide) a v ruce (pařátu) zbraň, žádné jiné věci (item).
  • haste způsobí 2x rychlejší heartbeat. Lze nahradit zvýšením rychlost pohybu o jeden stupeň, přidat AC +4, zvednout level o 1-3 (zvednout AB +1)

Další zajímavé informace o optimalizaci NWN modulu naleznete na stránkách NWN Lexicon .

Tohoto průvodce pro vás sepsal gGeorge, WB Demony a specialista na optimalizaci NWN modulu. Převzato z fora Demony a upraveno Jindragonem.

One response on “Malý průvodce optimalizací lokace

Napsat komentář