Rozhovor s novým tahounem Dragon Hammeru

Na Dragon Hammeru se událo tiché předání modulu do slovenských rukou. Tonda Lee začal podnikat a už nemá tolik času si s DH hrát, proto modul předal nejaktivnějšímu hráči, DM a v poslední době i WB Anshemovi. Domnívám se, že se asi v této chvíli jedná o nejmladšího šéfa v naši malé NWN komunitě. Rozhodl jsem se s tímto zapáleným hráčem udělat rozhovor a vyzvědět jak se vypořádává s touto pro něj úplně novou zkušeností.

Jindragon: Pro některé hráče budeš asi neznámou osobou. Mohl by si se trošku představit?

Anshem: No jak už přízvuk napovídá(poznámka překladatele:přízvuk byl přeložen), jsem ze Slovenska a jestli někdo ví kde je Poprad tak tam mě může potkat. RPG hraji od mala a když mi kamarád představil NWN tak jsem si hned koupil originál hru a začal jsem hrát. Hrál jsem na NWN serverech s postavou Lorio Wein a Anshem. No a studuji na střední škole počítačové sítě.

Jindragon: Vzpomeneš si na svůj první kontakt s NWN? Jaké si měl pocity a jak na tebe hra zapůsobila?

Anshem: No, řekl mi o tom kamarád, který už velmi dlouho hrál na Demone a tak jsem si řekli, že budeme hrát spolu. Hru pro jednoho hráče jsem skoro vůbec nehrál, začal jsem hned na Demone. Samozřejmě jsem hodně věcí hned nepochopil a dělal hrozné zmatky, ale zapůsobilo ta na mě, tak nějak magicky a především mě dostali detaily kolem craftu.

Jindragon: Takže si začal jako řemeslník?

Anshem: Ne, začal jsem jako dobrodruh, hrozně mě zajímalo co kde je a jak co vypadá. Do craftu jsem se raději nepouštěl, jelikož jsem mu velmi nerozuměl, ale po čase jsem do craftu začal pronikat.

Jindragon: Za jakou postavu si začal hrát, můžeš nám jí trochu popsat?

Anshem: No, byl to čaroděj, na kouzla jsem měl odjakživa slabost a tak čaroděj byl pro mně jasná volba, byla to postava dost tvrdohlavá a klidně se postavila i vysokému levelu. Byl to můj první build, takže byl pořádně rozházený a velkou sílu ten čaroděj neměl, ale bavilo mě za něho hrát.

Jindragon: Jakým stylem si hrál? Snažil si se hned o RP hru, nebo to přišlo až později?

Anshem: Takže, když jsem sledoval lidi na Demone jak hrají, přišlo mi to zvláštní a tak jsem se jich na to zeptal. Pochopil jsem, že s postavou musím žít a tak jsem začal formovat své první RP.

Jindragon: Jaké další NWN servery si vyzkoušel?

Anshem: No v té době jsem proběhal skoro všechno co na CZ a SK NWN scéně bylo. Začal jsem Demonou a potom jsem vyzkoušel Arkhalii, Kandelabrii, Validii, ale nejvíce času jsem strávil na Arkhalii, kde jsem se naučil správně stavět buildy.

Jindragon: Nakonec si zakotvil na Dragon Hammeru, proč zrovna tento modul si tě získal?

Anshem: No o DH jsem se dozvěděl vlastně úplnou náhodou. Na testě jsem si zkusil nějaké věci a tam jeden hráč hovořil o nějakém serveru, který právě vzniká. Tak jsem šel dělat na ten modul testera, svět se mi líbil svým pěkným vzhledem, ale dostal mě i propracovaný craft systém.

Jindragon: Jak se jmenuje tvoje nejslavnější postava na Dragon Hammeru? Můžeš nám prozradit nějaká její tajemství?

Anshem: No je to samozřejmě Anshem. Je to dračí král bojující za dobro a je to dost velký sukničkář. Má svůj spolek dračích rytířů, kteří mají za úlohu bránit dobro a bojovat proti zlu.

Jindragon: …a to tajemství?

Anshem: To kdybych prozradil, tak by to už nebylo tajemství. Nechám to radši na hráčích, ať se k tomu dopátrají sami.

Jindragon: Můžeš nám tu vyprávět nějakou veselou příhodu s tvojí postavou?

Anshem: No stále si živě pamatuji jak jedna elfka nachytala Anshema a jeho přítelkyni v jedné nejmenované situaci, sedla si k nim a tvářila se jakoby nic.

Jindragon: V poslední době děláš na Dragon Hammeru DMko, můžeš hráčům prozradit jaké to je být DMkem?

Anshem: No je to post na kterém hráč vymění hraní za zodpovědnost. Jsem si od začátku tvořil důvěru u hráčů a hlavně jsem se jich snažil více poznat, co mojí rádi a co jich baví. Když DM ví, tak není problém formovat svět do kterého se lidé rádi vrací a dobře se jim hraje. Jako DM jsem nikdy nikoho nepotrestal, ale pár lidí mi řeklo že v tom dělám chybu. Přesto nebylo třeba trestat, když jsem respektoval hráče a nevnucoval jim zbytečné věci, oni respektovali mě a udržovali na serveru pořádek.

Jindragon: A přišel si na to co hráče baví?

Anshem: No, šel jsem na to taktikou pokus-omyl. Když jsem vyzkoušel všecky varianty questů, tak jsem pozorně pozoroval jak hráči reagují. Potom už nebyl problém, každému vyhovět.

Jindragon: Připravuješ si questy na hráče předem nebo jen improvizuješ?

Anshem: No velké questy si připravuji předem, dělám si poznámky, kreslím si náčrtky atd. Ale když jsem ve hře jen na skok, tak jen improvizuji.

Jindragon: Jak vypadá takový tvůj velký quest?

Anshem: No nějakou náhlou událostí do něho zapojím všechny hráče, kteří právě hrají, quest zasahuje do historie a mění ji co má za následek dění v dalších questech občas taky quest skončí i válkou mezi dobrem a zlem. Snažím se to dělat tak, aby to dávalo smysl a navazovalo to na předešlé události.

Jindragon: Takže vlastně tvoříš spolu hráči takový nekonečný příběh?

Anshem: Ano, dá se to tak podat.

Jindragon: Kde bereš na nové questy nápady?

Anshem: No, už i před hraním NWN jsem si rád pro sebe psal příběhy, kde se uskutečňovali velké hrdinské činy, a nebo když vidím nějaký dobrý film, nebo čtu knihu v které je pěkný děj, tak ho přetvořím do NWN podoby a použiji jako quest.

Jindragon: Jak tvoříš jednotlivé charaktery NPC postav pro DM hru, rozebíráš je do detailů, nebo charakter postavy utváříš po čas hry?

Anshem: Charakter NPC který v questoch používám mám většinou připravený před questem, takže je to něco jako film, postava má předem vytvořenou roli, kterou zahraje. No a jestliže v Questě jen improvizuji, tak si též přemýšlím co která NPC bude dělat a jaký bude mít vliv na příběh questu.

Jindragon: Co tě nejvíce baví na DMkování?

Anshem: Tvořit historii světa.

Jindragon: Jací jsou na DH hráči, je lehké jim dělat DMko?

Anshem: Je to těžké jen s hráči které nepoznám, protože nevím jaký jsou a co mají rádi. Všechny hráče se snažím poznat a získat si jejich důvěru, když toho dosáhneme, je lehké pak udělat DM hru takovou, aby se jim líbila.

Jindragon: Nedávno ti byl hozen osud DH na záda, Tonda Lee už nemá na modul tolik času. Jak se cítíš a copak s tím uděláš?

Anshem: Především je to pro mě velká pocta a snažím se pro modul udělat maximum, ale i mne tlačí čas… Kvůli DH jsem začal experimentovat s toolsetem a momentálně vytvářím pro modul nové lokace.

Jindragon: Na co hlavně kladeš důraz při tvorbě lokací?

Anshem: No snažím se brát si příklad z reálného světa a dělat to podle něho, aby ta lokace vypadal trochu uspořádaně, potom samozřejmě kladu důraz na požadavky hráčů, to znamená, že se to snažím dělat tak aby jim to vyhovovalo.

Jindragon: Co tě při tvorbě světa nejvíce baví?

Anshem: Nejraděj dělám města a osady. Baví mě stavět obytné domy, obchody, úřady…

Jindragon: Proč zrovna města a osady, co je na nich tak zajímavého?

Anshem: No, ve městě trávím většinu času ze dne a tak mi nějak přirostlo k srdci.

Jindragon: Dragon Hammer má v poslední době málo hráčů, mohl by si nám teď stručně napsat čím hodláš přilákat nové hráče a možná i ty staré?

Anshem: No chystá se spojení s Validii, které budou doprovázet rozsáhle změny a vylepšení na module, modul bude přizpůsobený hlavně potřebám a požadavkům hráčů.

Jindragon: Můžou hráči modulu nějak pomoci?

Anshem: Samozřejmě, je vítaná každá ruka ochotná pomoc a žádný návrh nezůstane nevyslyšený.

Jindragon: Co podle tebe modulu nejvíce chybí?

Anshem: Jednoznačně schopní WB.

Jindragon: Co pro tebe znamená schopní WB? Musí mít nějaké zkušenosti s tvorbou světa? Pokud by chtěl nějaký hráč vytvořit něco pro DH v toolsetu, jaké máš na něj požadavky?

Anshem: Žádné podmínky při výběru WB klást nebudu, hlavně ať má ten WB do práce chuť a především velmi mnoho nápadů.

Jindragon: Plánuješ provést změnu i herního systému na DH?

Anshem: Hráčům sedí systém takový jaký je, až na pár detailů, takže se systém pár opravám nevyhne.

Jindragon: Můžeš prosím vypíchnout jednu věc, která je na DH výjimečná a kterou na jiných modulech hráči nenajdou?

Anshem: Každý modul má svoje pro a proti, DH má propracovaný craft systém, detailně propracovanou dějovou línii a modul je přizpůsobený požadavkům hráčů, asi jediné proti je malý počet hráčů.

Jindragon: Jaký styl hraní budeš prosazovat na DH?

Anshem: Jednoznačně RP!

Jindragon: Onu s tím RP je ale problém, každý k němu přistupuje jinak, můžeš nám trochu popsat, co bude na DH dovolené a co zakázané?

Anshem: No klasický virtuální život, hráč může udělat cokoliv, ale musí si to svoje RP pak obhájit.

Jindragon: Poslední otázka, kolik svého volného času věnuješ DH?

Anshem: Když zrovna nejsem s přítelkyní tak je jasné, źe dělám něco pro DH.

Napsat komentář