Vytvoření vlastního haku

Co je k tomu potřeba?

  • Bioware Aurora NWN Toolset (přímo v adresáři hry NWN)
  • NW HAK (V adresáři hry NWN, podadresář UTILS)
  • Notepad (Poznámkový blok – součást Windows)

Varování!

Budete-li přesně dbát pokynů na této stránce, nemělo by se nic zlého stát. Přesto jsem nucen všechny z vás upozornit, že jakákoliv chybička nebo neopatrnost může znamenat i zničení vaší práce za několik předešlých hodin / dní / měsíců / let?.

  • 1. Kdo nic nedělá, nic nezkazí :))))
  • 2. Zálohovat, zálohovat, zálohovat!
  • 3. Nemachruj, že víš všechno líp, než ostatní. Můžeš se spálit!

Proč chtít vytvořit svůj vlastní hak?

Pokud pracujete s moduly delší dobu, tak jste jistě, stejně jako já, narazili na problém, že Toolset vám neposkytuje všechno, co byste v modulu pro svoje záměry potřebovali. Naštěstí je tu možnost přidat do modulu vlastní přídavky grafiky, zvuku nebo různých nastavení. Přidávat se dá takřka cokoliv. Nové příšerky, zbraně, zbroje, animace a grafické efekty, umístitelné objekty, herní prostředí, domy, stromy, soundtracky, portréty a mnoho dalších věcí. Někdy naopak je problém v celé té záplavě věcí vybrat to, co by se nám hodilo nejlépe. Obrovský výběr věcí pro váš modul můžete najít na serveru Neverwinter Vault.

Tento návod vám má pomoci pochopit ty nejzákladnější principy, jak si vytvořit jednoduchý hak soubor.

Co je potřeba si připravit?

Pro příklad si uvedeme, jak si vytvořit hak soubor, abyste měli větší výběr možností při volbě vzhledu prstenu (pokud vytváříte vlastní prsteny v Toolsetu do svého modulu), který hráč uvidí ve svém inventáři.

Např. z http://nwvault.ign.com/Files/prefabs/data/1063920178721.shtml lze stáhnout můj již hotový hak se spoustou nových prstenů.

  • 1. Stáhněte si z NWVAULTu již hotový hak s prsteny, balíček s prefabrikáty nebo si jednoduše prstýnky vytvořte, třeba ve Photoshopu.
  • 2. Ujistěte se, že máte k dispozici 32-bitové transparentní obrázky ve formátu TGA (prstýnky).
  • 3. Soubory s prsteny originál NWN mají název iit_ring_xxx.tga. Za xxx se dosazuje pořadové identifikační číslo 000 – 255. Originál prsteny ve hře Neverwinter Nights s datadisky Shadows of Undrentide a Hordes of the Underdark obsadily čísla 001 – 036. To tedy znamená, že pro své vlastní prstýnky můžete používat čísla 037 – 255. Pokud byste použili čísla 001 – 036, tak byste přepsali originál prstýnky a to není žádoucí.
  • 4. Dále je tu možnost si vytvořit svoji vlastní kategorii předmětů. Výhodou je 256 nových pozic, jistota, že bez ohledu na datadisky nebo jiné haky nikdy nic nepřepíšete. Nevýhodou je, že při vytváření nových prstýnků v Toolsetu musíte předem pamatovat na to, zda si vyberete originál prsteny nebo ty nové.

Stáhli jsme si z internetu jeden prstýnek, jehož soubor se jmenuje prstynek.tga. Velikost 32×32 bodů, 32-bitů barevná hloubka, transparentní pozadí (průhledné), formát TGA. Řekli jsme si, že originál prstýnky se jmenují iit_ring_001.tga až iit_ring_036.tga. Náš prstynek.tga tedy můžeme šoupnout kamkoliv od čísla 037. Přejmenujeme tento soubor na iit_ring_037.tga.

Pokud chcete mít 100% jistotu, že prstýnek bude správně fungovat, tak soubor iit_ring_037.tga nakopírujte dočasně do adresáře NWNOverride. Pak spusťte Toolset, Vytvořte si nový modul (nebo otevřete již existující), v editoru předmětů si vytvořte nový předmět – Prsten a podívejte se na seznam vzhledů. Měl by se na jeho konci oběvit právě tento nový iit_ring_037.tga. Pokud tam nic nevidíme, pak je někde chyba. Možná jste špatně tento soubor pojmenovali (zkontrolujte to ještě jednou), nebo jeho formát není takový, jaký se zdál, že je. Poslední možností je, že konfigurační soubor nepovoluje zobrazit více, než 36 prstenů.

Dobře. Připravili jsme si soubor iit_ring_037.tga. Splňuje-li všechna výše uvedená kritéria, nic by nám nemělo bránit jeho přidání do haku. Dále budeme muset nastavit v konfiguraci povolení pro zobrazení více prstenů. Bioware defaultně nastavil max. počet zobrazených prstenů 50. To znamená, že budou zobrazeny pouze soubory iit_ring_000.tga – iit_ring050.tga. Další nebudou vidět. Pokud máme těchto souborů více (tedy nad 50), tak si musíme tuto konfiguraci změnit.

Podíváme se do adresáře NWNsource, kde si najdeme soubor BASEITEMS.2DA. Tohle je konfigurační soubor pro všechny předměty v toolsetu. Kromě mnoha různých věci se v něm dá i nastavit max. počet zobrazovaných prstenů v Toolsetu.

Postup při změně nastavení:

  • 1. Najdeme si adresář NWNsource.
  • 2. Najdeme si v něm soubor BASEITEMS.2DA.
  • 3. Vytvoříme si někde adresář, třeba s názvem Prsten.
  • 4. Nakopírujeme do něj BASEITEMS.2DA.
  • 5. Otevřeme Notepad (nebo jiný jednoduchý textový editor) a v něm si otevřeme soubor BASEITEMS.2DA.
  • 6. Najdeme řádek se slovem RING (měl by vypadat zhruba takto)

52 1546 ring 1 1 0x00180 0 0 it_ring 0 **** **** **** it_bag **** 0 **** 0 **** 0 50

  • 7. V souboru BASEITEMS.2DA si všimneme horního řádku, kde jsou vypsány názvy jednotlivých sloupců. Najdeme si tedy na řádku RING sloupec MAXRANGE a tam by mělo být číslo 50.
  • 8. Změníme jej podle potřeby. Maximálně lze nastavit hodnotu 255. Pokud nastavíme vyšší, budou se obrázky zobrazovat třeba do milionu, ale použít půjde obrázky jen do čísla 255.
  • 9. Uložíme soubor a zavřeme Notepad.

Notepad: Obr.č.1 - Editace baseitems.2da

Kompletace haku

  • 1. Máme soubor pro prsten iit_ring_037.tga.
  • 2. Máme soubor pro konfiguraci prstenu a sice baseitems.2da.
  • 3. V průzkumníkovi si najděte adresář NWNutils.
  • 4. Spusťte program nwhak.exe.
  • 5. Myškou drag-n-drop přetáhněte z Průzkumníka oba soubory do okna NW HAKu.
  • 6. Vyplňte příslušné kolonky dle potřeby (název haku, popisek, adresu vašich stránek)
  • 7. V menu File vyberte volbu Save As….
  • 8. Uložte nový hak pod nějakým jménem, v našem případě třeba Prsten.hak.
  • 9. Soubor Prsten.hak uložte do adresáře NWNhak.

Bioware HAK PAK Editor: Obr.č.2 - Vytváření nového haku

Použití haku

  • 1. Otevřeme Bioware Aurora Neverwinter Nights Toolset.
  • 2. Otevřete si váš modul, nebo si vytvořte nový.
  • 3. V menu Úpravy proveďte volbu Vlastnosti modulu.
  • 4. V okně, které se vám otevřelo si vyberte záložku Vlastní obsah.
  • 5. Klikněte na roletkovu s výběrem, která je zhruba v prostředku okna.
  • 6. Pokud jste si váš nový hak prsteny.hak uložili do adresáře NWNhak, tak si jej tam najděte a klikněte na něj.
  • 7. Pak klikněte na tlačítko Přidat.
  • 8. Klikněte na OK.

Bioware Aurora NWN Toolset: Obr.č.3 - Přidávání nového haku do modulu

Teď se vám modul začne sestavovat. Rychlost záleží na velikosti modulu a haku/haků. U malých modulů a haků to jsou řádově sekundy, u obrovských to může být od desítek minut až po hodiny. Nezapomeňte si modul s připojeným hakem uložit. A můžete začít pracovat. Nezapomeňte však na jednu věc. Tento hak musí být přítomen jak na serveru, kde modul běží, tak také u všech hráčů a DM, kteří chtějí do modulu vstoupit.

Bioware Aurora NWN Toolset: Obr.č.4 - Takhle to může vypadat po přidání nového haku (stovky nových vylepšení)

Or-Horo

One response on “Vytvoření vlastního haku

Napsat komentář