Modul mánie (5.díl)

Modul „Harp & Chrysanthemum„(Harfa a chryzantéma) od tvůrce „Maerduin (aka Zach Holbrook)“ byl nedávno na NWVaultu ohodnocen cenou „Module of the Year’07“ a „Hall of Fame“. Čtenáři stránek NWVault ohodnotili tento modul známkou 9.96. Jedná se o modul vytvořený v NWN2 toolsetu, který vyžaduje datadisk „Mask of the Betrayer“(MotB). Přeložil jsem popis a instalaci modulu, na konci článku najdete také názory hráčů na tento modul.

Příběh začíná v Drawn Swords(Tasené meče), v malé osadě na útesu mezi Backlands(Černozem) a Sunset Vale(Slunečné údolí). Přišel jste sem s přátelským hledačem pokladů Vroman Hornerem, kterého znáte více jak rok, aby jste se setkali s jeho bratrem Manfredem a tak společně ve třech vyrazili za dobrodružstvím. Ale když se Manfred nedostaví na schůzku ve smluvený čas, dobrodružství si vás najde dříve nežli jste čekali.

Podporovaný přísným a sympatickým paladinem bohyně Sune, dobrými lidmi z Drawn Swords a ostýchavým Vromanem, jste brzo vhozeni do dramatického náboženského konfliktu, rizika války a tajemné záhady, k odhalení jen pro vás, poměrně neočekávané, drama klíčového hráče.

Jedná se o střední modul (4-8 hodin) pro neutrální a dobré postavy. Začínáte na čtvrtém levelu. Přečtěte si „Readme“, kde najdete více informací jak postavit postavu pro tento modul.

Instalace
Instalace je jednoduchá a nedochází ke konfliktu s žádným soborem z originálního dobrodružství(OC) nebo datadisku(MotB). Jsou zde dvě cesty jak provést instalaci hry. První je doporučené pro většinu hráčů. Druhá je pro ty, kteří nemají běžnou instalaci NWN2 a datadisku, nebo mají problémy s instalací modulu.

Jednoduchá instalace

  1. Rozbalte archiv harp.rar. Měl by se rozbalit adresář H&C.
  2. Otevřete rozbalený adresář H&C. Přesuňte adresáře kampaně, adresář „Harp and Chrysanthemum“ do adresáře „My DocumentsNeverwinter Nights 2Campaigns“
  3. Přesuňte drawnswords.mod a backlands.mod do adresáře „My DocumentsNeverwinter Nights 2modules“.
  4. Spusťte soubor harp.exe.

Manuální instalace

  1. Rozbalte archiv „harp.rar“. Měl by se rozbalit adresář H&C v kterém najdete tyto adresáře a soubory:
    A. Adresář kampaně (Harp and Chrysanthemum).
    B. Tři .bmu soubory. Jedná se o H&C vlastní hudební soubory.
    C. Jeden .hak soubor (harpak.hak).
    D. Jeden .tlk soubor (harp.tlk).
    E. Soubory modulu (drawnswords.mod and backlands.mod).
    F. Instalační soubor harp.exe pro automatickou instalaci, který nebudete potřebovat.
  2. Otevřete rozbalený adresář H&C. Přesuňte ho do adresáře kampaně (Harp and Chrysanthemum) „My DocumentsNeverwinter Nights 2Campaigns“.
  3. Přesuňte drawnswords.mod a backlands.mod do adresáře „My DocumentsNeverwinter Nights 2modules“.
  4. Přesuňte harppak.hak do „My DocumentsNeverwinter Nights 2hak“.
  5. Přesuňte harp.tlk do „My DocumentsNeverwinter Nights 2tlk“. Jestliže si chcete prohlédnout modul v toolsetu, měli by jste také zkopírovat harp.tlk do adresáře ..ProgramFilesAtariNeverwinter Nights 2.
  6. Přesuňte .bmu soubor do adresáře ..Program FilesAtariNeverwinter Nights 2Music.
    Seznam cheatů questů
    Nejedná se o opravdový seznam cheatů nebo o kompletního průvodce modulem. Nedá vám návod jak vyřešit jediný quest a neobsahuje žádné důležitý spoilery. Ale obsahuje kontrolní seznam všech questů ve hře a kde je dostanete.

Všimněte si že všechny věci, které se objeví ve vašem deník nejsou questy, některé části informací jsou provázány s určitými questy. Věci, které se objeví v tomto seznamu jsou skutečné questy.

  • Harp & Chrysanthemum(Harfa a chryzantéma): Hlavní quest hry, dostanete ho automaticky.
  • Visitors To The Crypt: Brother Anselm(bratr Anselm), v druhém patře Swordskeep(Mečové pevnosti).
  • Gossam’s Green Thumb(Gossamův zelený palec): Gossam Thistlefall, V obchodě Oudin Asterchorda. Gossam musí být ve vaší družině.
  • Castle Joyous(Hrad Joyous): Největší vedlejší quest ve hře, pro získání hledejte tajné dveře ve Swordskeep Crypt(krypta Mečové pevnosti).
  • War(Válka): Gargothis Warbeck, gnóm démonolog , jehož chatrč naleznete v okolí hradu Joyous. Možná nejtěžší quest ve hře.
  • Saern’s Sharp Swords(Saernovi ostré meče): Melincourt nebo jakýkoliv další „dobrovolník“ v Sword and Dragon(Meč a Drak) hospodě. Ianth musí být ve vaší družině.
  • Dryad’s Fire(Dryádčí oheň): Northdark Wood(Severní temný les)(sever), musíte nalézt dryádu Voeae, aby jste získali tento quest.
  • The Tomb Guardians(hrobka strážců): Northdark Wood(Severní temný les)(jih). Tento quest můžete získat od dvou zbědovaných cestovatelů na jedné z lesních cest.
  • Backlands Barrow(Vozík v zapadákově): Backlands(zapadákov). Do zapadákova jsou tři vstupy.

Reakce hráčů:
Egaskrad:
Moc jsem nepochopil úplný konec. Ale jinak se jedná o nejlepší modul, který jsem kdy v NWN2 do této doby hrál. Jak vždycky říkám, atmosféra a dobrý příběh jsou nejdůležitější věci v modulu. Kdo chce strávit 20 hodin při nějaké hloupé bitvě? Modul H&C má přesně to nejdůležitější.
A teď to horší. Romantika v příběhu se mi zdá uspěchaná i pro mého krásného lesního elfa. Pochybuji že někdo může být tak posedlý paladinem, který se chová tak odměřeně, nebo možná je to jen mojí postavou. Nemůžu se dočkat, jaká bude ženská postava v modulu.

Warkupo:
Dobrý modul, ale nic úchvatného co by mě dostalo. Asi budu spoiler tak pozor.
Souboje vypadají dobře. Líbilo se mi, že jsem brzo čelil těžkým bitvám, ale asi to bylo tím, že jsem byl na moc malé úrovni. Největší přepadení bojovníky Zhent byla asi moje nejlepší bitva , ale potom to přestalo být náročný. Boj s hlavním bosem zahrnuje jednoduchou hádanku, ale nebylo na tom nic ohromujícího nebo těžkého, prostě nebyl to moc výjimečný bos.
Území na průzkum bylo slušné. Cítil jsem, že zde bylo hodně mrtvých míst, kde se nic nedělo a málo zajímavých věcí k vidění, ale přesto něco na těch místech vypadalo dobře. Také se mi líbila hudba, která pomáhala udržet poklidný pocit. Bohužel jsem se často tak nějak cítil stísněný a radši bych větší a více rozsáhlejší území k prozkoumání. Především město mi připadalo nemastné, ano já vím že to tak asi mělo být, ale z pohledu hlavní lokace události se mi zdá nemastné.
Stavba příběhu mi připadá uspěchaná, a to je místo, kde modul nejvíce trpí. Pár společníků, které jsou s vámi v družině, nemají žádnou pořádnou minulost a připojí se k vám jen proto že jste tu. K čemu vám je vývoj příběhu, když vše je většinou tak předvídatelné, až do konce. A k tomu ještě přidám, že se mi zdálo, že u všech postav ve hře jsem získal důvěru velmi rychle. Po chvilce mě všichni vidí jako šampióna a moji společníci mi dovolí vpadnout do jejich osobních životů, připraveni semnou jít do pekla, kvůli mě. Poslední událost, když se stanete harfeníkem, všechno to vypadá, že to má větší potenciál býti více zajímavým příběhem než to je, ale protože je všechno v modulu uděláno narychlo bez žádného vystavěného vrcholu je to pak takovéhle, „takže co?“ pro mě bez žádného zapamatovatelného dojmu z toho co semnou stalo.
Rád bych řekl, že modul není špatný, jen není moc zajímavý a zdá se mi trochu uspěchaný.

Napsat komentář