Po malé přestávce vám předkládám pokračování překladu malého návodu „Technical, Grand Fromage’s NWN2 Toolset Guide For Noobs Like You„, které doplňuji vlastními komentáři. V minulém díle jsme do vesnice zasadili budovy a propojili jsme je cestami a mosty. V tomto díle se zaměříme na detaily, tak aby jsme dosáhli realistického vzhledu vesnice. Na praktických příkladech si ukážeme jak texturování a úprava terénů dodá vaší lokaci realističtějšího vzhledu.
Jak vytvořit malou řeku a vesnici? (pokračování)
Pár věcí nám tu ještě chybí, později přidáme trochu více cest, ale pro ilustraci to zatím stačí. Takže, textura cesty vypadá trochu jednotvárně. Položím na ní štěrkové textury s trochou hlíny, aby vypadala více realisticky. Také nepatrně snížím úroveň terénu na cestě, tak aby bylo vidět, že cesta je častým používáním opotřebovaná. Textura „TT_GR_Rocky_01“, s různým tlakem, udělá tuto práci.
Snažím se udržet štěrk uprostřed cesty, tak jak to je na opravdové nezpevněné cestě. Cesta pak vypadá mnohem lépe nežli s jednotvárnou texturou předtím. Kombinování více textur, můžete docílit velmi pěkného efektu. Nezapomeňte na šesti texturový limit, ale na druhou stranu se nebojte použít více textur.
Jindragon tip: Nejčastější chybou začínajících tvůrců v NWN2 toolsetu je jejich netrpělivost. Exteriérová lokace, která vám zabere jednu až tři hodiny práce, bude právě postrádat ono kouzlo realističnosti a zároveň originality, kterou každý zkušený WB do lokace vloží svým jedinečným přístupem. Typickým příkladem je texturování terénu, jedná se o piplačku která by se měla provádět malým štětcem. Tak aby přechody mezi jednotlivými vzory nebily do očí a terén nebyl jednotvárný. Jednotlivé malé detaily pak vytvářejí onen nádherný výsledek a právě ty detaily zaberou moře času. Proto všem začínajícím tvůrcům doporučuji věnovat několik hodin promícháním jednotlivých textur a jejich barvením. Návod jak pracovat v NWN2 toolsetu s texturami najdete v článku „Texturovani (Texturing)„.
Teď lehce snižuji terén. Tlak na štětec je jenom 18% a klikám na něj jen jednou. Velmi vám tady pomůže mesh mód, hned vidíte jednotlivé vertexy, které snižujete.
Výsledek:
Teď cesta vypadá jako kdyby byla trochu používaná. S hotovou cestou a palisádou se pustím do detailů, pomocí placeableů pro město. Nejdříve přidám pár pšeničných polí do prázdného místa, které jsem nechal vedle větrného mlýna. Nástroj „grass tool“ má nastavenou pšenici a také změním texturu pole na tmavou hlínu „dark dirt“. Dokud jsem zde, přidám ještě trávu kolem pole.
Jindragon tip: V přeloženém článku „Vše o trávě“ najdete podrobný návod jak vložit trávu do lokace. Pozor, tráva je pro procesor NWN2 klienta poměrně náročná. Hráčův počítač pak může být nepříjemně zatížen a může to na straně klienta způsobit lagy. Pokud tvoříte lokace pro perzistentní svět, doporučuji na trávě šetřit.
Pšeničné pole, s přidanou cestou. Všimněte si že jsem použil texturu hlíny, kterou jsem obarvil tmavou barvou, abych dodal půdě pod pšenicí vzhled zkypřené půdy. Použiji trávu „AG_Tall_Grass_01“ a různé druhy rákosí jako vodní rostliny.
V tomto bodě začnu vkládat do lokace více umístitelných objektů (placeables). Kovadliny, lopaty, pluh, atd.. Nebudu to dále rozebírat do hloubky, jelikož se více méně jedná o osobní vkus. Jsem si jistý že víte jak vylepšit vzhled lokace pomocí placeable, není zde moc rozdílů o proti NWN1. Také do vesnice vložím nějaké stromy, ne moc, ale dost pro tu pravou atmosféru. Stromy rozebereme trochu více v příštím díle. Zde je naše vesnice, tak jak vypadá teď.
V této chvíli je vesnice před dokončením. Je zde pár věcí, které uděláme později. V příštím dílu se pustíme do zanedbaného okolí kolem vesnice.
Jindragon tip: Při umísťování placeable nezapomeňte na volný prostor pro pohyb postavy (walkmesh). Doporučuji nejdříve si udělat nějaký návrh lokace a optimalizovat scénu (podrobnější popis najdete v článku „NWN2 PW svět bez lagů (1.část)„). Zkuste se vžít do hráče, který jistě nechce neustále zakopávat a kličkovat o nějaké placeable, postava hráče potřebuje minimální prostor. Placeable versus walkmesh je tak trošku bolehlav NWN2 toolsetu a proto doporučuji si přečíst článek „Jak na walkmesh v NWN2 toolsetu?„, kde je tento problém do detailu rozebrán.
Pingback: Tipy pro Neverwinter Nights 2 toolset newbíky. (5.část) – Neverwinter CZ