RozhovorNa NWVaultu mě zaujal modul „Pirate Cards„(pirátské karty), který byl hráči na Vaultu ohodnocen známkou 9.15 z 10, jedná se o velmi zajímavou modifikaci GUI(uživatelského rozhraní) NWN2. Abych vám více přiblížil jakým způsobem lze dvojka Neverwinter Nights upravit, přeložil jsem pro vás rozhovor s autorem „Adam Miller“ tohoto velmi zajímavého modulu, který je simulací sběratelské karetní hry (CCG z anglického Collectible Card Game). Rozhovor je z prosinci, od té doby prošel modul dalším vývoje a po vydání patche 1.5, byl modul kompletně předělán, tak že byly použity nové GUI funkce z nového patche.
Vault: Právě jste vydal hru „The Pirates Card“ pro NWN2. Můžete nám prosím o tom něco říci?
Adam: Pirate Cards je sběratelská karetní hra, přivedena k životu v NWN2.
Vault: Jak se hraje? Je pro více hráčů (multiplayer)?
Adam: Pirate Cards si můžete zahrát sami nebo i s více hráči. Hlavní lokace je pokoj plný NPCéček hrajících karty, které můžete vyzvat ke karetnímu duelu. Můžete také pozvat do hry svého přítel nebo sledovat probíhající hru. Do hry můžete vsadit nějaké peníze, nebo jednoduše hrát pro zábavu. Základem Pirate Cards je sběratelská karetní hra. Když koupíte svojí první startovací sadu, dostanete nějaké náhodné karty s kterými můžete hrát. Můžete také koupit další karty nebo je vyhrát na ostatních hráčích, a pak přeskupit svůj balík. Můžete vytvořit undead-themed sadu, creatureless sadu, nebo cokoliv si vaše srdce přeje. Největší zábavou je přijít s vlastním zajímavou sadou a otestovat ji v praxi. Přeskupení vaší sady je jednoduché asi jako přerovnání věcí v baťohu, jelikož sady jsou jen formou balíku, který vlastníte. Když vyzvete protihráče, přesunete se na hráčské pole. Hraje se v reálném čase s šesti sekundovými koly, s klíčovým pravidlem jen jeden Focus Gem za jedno kolo. Toto je pro hru kritické pravidlo stejně jako pro další karty které jsou vyžadovány pro hru. Jestliže máte tři gems ve hře, mohu vyložit kartu se sílou tří. Karty mohou vyvolávat bytosti, házet ohnivé kole a mnoho dalších efektů. Ve hře je skoro 100 karet.
Vault: Jaké jsou nejsuprovější funkce modulu?
Adam: Celá verze má vlastní hudbu a hlasy postav skoro pro všechny NPCéčka. Také jsem přidal vlastní GUI pro zobrazení vyvolaných bytostí (a v pravý moment obětovat nějakou). Každá karta má vlastní ikonu věci a velký obrázek pro umístitelný objekt. Všechny karty jsou detailní screenshoty, aby byl ukázán efekt karty. Strávil jsem asi tak 40 hodin, jenom tvorbou screenshotů pro karty.
Vault: Jak tyto karty zapadají do celkové kampaně Dark Waters, kterou děláte pro NWN2 a jak to s ní vypadá?
Adam: Hra Pirate Cards je úvodem do druhého modulu. Hraje se v ošumělé taverně, kde si může dobrodruh odpočinout mezi jednotlivými oceánskými cestami. Je tu malý úkol spojený s hrou, nebo to jednoduše můžete utratit za vaše vydělané peníze a odpočinout si od hlavního dobrodružství. Kampaň Dark Waters pokračuje celkem dobře. První modul byl převeden do NWN2 z NWN prototypu. Pravděpodobně ještě pár týdnů se bude testovat, předtím než se to předá naší interní QA(quality assurance – zajištění jakosti) skupince. Většina NPC má hraný hlas, a doufám, že se dokončí většina docela brzo. Jedná se o obrovský objem práce, ale doufám že to vydám začátkem příštího roku (2007). Přesto oslava nebude trvat dlouho, jelikož poté budu pracovat na konverzi druhého modulu. Kampaň je trochu dlouhá a budu překvapen jestli vše dokončím do konce příštího roku.
Vault: Jaký je rozdíl mezi lehkou verzí hry a regulérní verzí hry?
Adam: Celá verze obsahuje herecké hlasy pro všechny NPC postavy a dva soubory muziky. Také používám vysoké rozlišení obrázků karet pro karty (takže vypadají po zvětšení dobře). Jestliže někdo narazí na problémy, lehká verze může fungovat o trochu lépe.
Vault: Jaký tento modul je, když ho porovnáte s vaším modulem ze síně slávy(Hall of Fame module), Demon Cards?
Adam: Modul Demon Cards je přímým předkem, něco s čím mi velmi dávno pomohl nascriptovat a dát dohromady Jazael. Velké množství základního kódu je podobný, myslím že jsem jen přidal nové funkce. Uživatelské rozhraní(GUI) je z velké části vylepšeno, dává vám rychlý status vaší postavy, stejně tak jednoduchý způsob obětovat je. Můžete si rozmanitě pojmenovat svojí sadu, takže můžete mít sadu Šíleného gnoma, kterou jste vždycky chtěli. Jako se všemi NWN2 moduly, grafika je výrazně vylepšená.
Vault: Kdo udělal herecké hlasy pro hru?
Adam: Mám čtyři herce pro hlasy postav se kterými pracuji. John Jordan-Cascade je spolupracovník, kterého jsem natlačil do tvorby hlasů, hraje vlastníka hráčského obchodu. Wendy Sheridan udělal chlapce a elfí ženu. Jules Lawrence udělal zbylé hlasy. Uslyšíte tři v následující kampani Dark Waters. Neuvěřitelný herecký výkon a fantastickou práci, udělala Ariel Sheridan, jako pubertální karetní hráčka. Nakonec Robert a Eshinee Veith pracující na muzice k modulu. Hlas Eshinee klíčového NPC v prvním modulu Dark Waters a má nádherný zpěvavý hlas, který vás nakopne.
Vault: Jak dlouho bude trvat vytvoření tohoto modulu?
Adam: Těžko říci, jak jsem se zatím seznamoval s toolsetem a jak vytvořit vlastní obsah ve stejnou chvíli. Vlastně jsem napsala program pro vytvořený karetních modelům které byly celkem povedené. Každý screenshots, pro karty, zabral dlouhý čas. Naštěstí se NWN modul importoval bez velkých problémů a lokace v modulu jsou celkem jednoduché. Hádám, že to zabere kolem 100-200 hodin. Jestliže zahrnete předcházející verzi modulu, tak to může zabrat okolo 1000 hodin nebo několik málo let.
Vault: Teď když jste se trošku seznámil s toolsetem, jak dlouho bude obecně trvat vytvoření modulu?
Adam: Vytvoření lokací zabere mnohem více času, speciálně externí lokace. Je to jedna z těch „s velkou mocí přichází velká odpovědnost“ druhů věcí, stejně tak flexibilita je mnohem větší. Vytvoření obsah může zabrat o trochu více času, jelikož model by měl mít „normal maps“ kvůli „diffuse maps“. Přesto nové modely vypadají hezky. Také jsem našel nové animace a nastavení kamery, které způsobí, že vytvoření dialogů a filmových scén bude mnohem větší výzva. Znovu, nemůžete ignorovat tyto funkce, jelikož hra nebude vypadat tak dobře, bez nich. Je velmi jednoduché se ponořit do editoru visuálních efektů, vytvořit nové vlastní kouzlo, které vypadá podle vašich představ. Strávil jsem několik hodin hraním si s tím. Další věci jako scriptování a psaní dialogů, zabere tolik času jako vždy. Nové parametrické dialogové funkce práci na nich velmi zrychlují a zmenšují trošku objem scriptování.
Vault: Co si myslíte o NWN/NWN2 komunitě? Jakékoliv názory, dobré či špatné o kterých by jste nám něco řekl?
Adam: Je zatím tak trošku brzo na formování NWN2 komunity. Někteří staří veteráni z NWN jsou pořád okolo a pomáhají posunovat věci vpřed. Byl jsem ohromený nástrojem na import/export modelů, který se objevil velmi rychle a začal jsem ho používat. Je zde také mnoho lidí, kteří si s toolsetem hrají poprvé. Myslím, že vydání nových modulů půjde trošku pomalu, než tomu bylo u NWN, jednoduše protože, tvorba lokací zabere mnohem více času. Lidi kolem perzistentních světů jsou v této chvíli velmi dobře organizovaní a nebudu překvapen, když se několik PW světů objeví brzo příští rok. Podle toho jak Obsidian bude moci pomoc NWN komunitě tvůrců, myslím že uvidíme více umístitelných objektů, tilesetů a bytostí a se štěstím se dočkáme ohlášení nového rozšíření dokud nebude příliš pozdě.
Vault: Ještě něco s čím by jste se chtěl s námi podělit?
Adam: Jako jedné z „old timers“(veterán) z NWN komunity jsem byl vždy ohromen podporou a vzájemnou pomocí lidí kolem NWN. Je to zábavný koníček a já budu pokračovat dál do budoucnosti.