Rozhovor s WB Zembi

RozhovorPo malé přestávce tu mám pro vás další rozhovor s WB z naší komunity NWN hráčů. Většina z vás asi už slyšela o modulu Gwain Tharr, který jako jediný perzistentní Neverwinter Nights svět je postaven na rozšíření PRC(Player Resource Consortium). Přináším vám rozhovor s dlouholetým hráčem NWN a zkušeným WB z Gwain Tharru:

Jindragon: Asi nejdříve začneme nějakým představením, takže řekni nám něco málo o sobě. Kde bydlíš, studuješ nebo pracuješ, co tě baví atd.?
Zembi: Bydlím v Toužimi , to je město mezi Karlovýma Vary a Plzní. Jsem ve třeťáku na SPŠE elektro v Plzni, hraji občas volejbal ,basket a baví mi kulečník a podobný hospodský sporty.
Jindragon: Jak jsi se od hospodských sportů dostal k počítačovým hrám?
Zembi: Nevím co na tohle odpovědět, moc PC hry nepařím, hraji akorát NWN a dotu (mapa na w3) a NWN jsem začal pařit dřív než hospodský hry.
Jindragon: Jak si se s NWN potkal a co tě na něm zaujalo v první chvíli?
Zembi: NWN mi ukázal můj spolubydlící na intru (Pan Pomeranč) někdy na začátku prváku, do té doby jsem nikdy žádnou podobnou hru nehrál, ale co mi na tom v první chvíli zaujalo už nevím, každopádně mě to dodnes baví.
Jindragon: Jak dlouho už si hraješ s NWN a kdy si myslíš, že tě to pustí?
Zembi: Skoro tři roky, z toho rok a něco jako WB a řekl bych, že díky PRC mě to ještě bude bavit docela dlouho, pořád vymýšlí něco nového.
Jindragon: Čím je PRC pro tebe tak hratelné nebo zajímavé?
Zembi: Když sem začal hrát tak jsem byl docela nadšený všemi povoláními a kombinacemi mezi nimi, ale po nějaké době mi to přišlo málo. Pak jsem objevil PRC, kde je okolo 100 povolání (možná i víc), jde prostě o ty možnosti, už bych asi nemohl hrát NWN bez PRC jen s originálními povoláními.
Jindragon: Pro některé hráče se toto rozšíření, ale může zdát příliš složité, nemyslíš si, že je určeno je pro malou skupinku fanatiků?
Zembi: Vůbec není složitý, většina je přeložena do češtiny a stačí jen číst. Podle mě to není složitý, jen je to nový a pro někoho kdo to vidí prvně, je toho hooodně, ale když si to projdeš a mrkneš třeba do manuálu tak ti to pak už ani nepřijde. Když jsem to viděl prvně taky jsem byl zmatený. A pro někoho, kdo vidí PRC prvně není nic lehčího než se zeptat na klientu nebo na IRC. Jediný problém vidím v tom že lidi jsou líní číst.
Jindragon: Máš nějaké zkušenosti s hraním PRC na zahraničních PW světech?
Zembi: Vůbec.
Jindragon: Takže na PRC jsi narazil úplně náhodou? Měl si před Gwain Tharr(GT) nějaké jiné zkušenosti, jako hráč, WB nebo DM s PW NWN světy?
Zembi: O PRC mi řekl jeden hráč na testu, když jsme kecali o tom že už není co vymýšlet za postavy. Než jsem začal hrát na GT tak sem hrál dlouho na Validii (tam jsem začal s NWN) a potkal Kubise (další admin na GT). S ním jsme přišli na GT a asi po měsíci hraní jsme si chtěli udělat hrad pro takovou gildu co jsme založili. Udělal jsem lokace, Kubis pár scriptů, poslali jsme to Xaimovi (jeden ze zakladatelů GT) a ten nám řekl že jsme WB a už se to vezlo.
Jindragon: Vzpomeneš si na své první dny s toolsetem? Čím tě nejvíce pozlobil?
Zembi: To už je docela dávno s toolem jsem si hrál už v prváku. Nejvíc jsem si lámal hlavu s tím, když jsem propojoval lokace a postava mi do tý druhý přešla otočená, třeba doprava místo směrem do lokace, pak jsem na netu našel, že se to lze dělat přes WP(Waypoint), jinak si nevzpomínám, že bych se s něčím trápil.
Jindragon: Jaký jsi WBéčko? Hraješ si radši se scriptami nebo tvoříš lokace?
Zembi: Tvořím lokace , scripty moc neovládám. Na to mám Shadoua a Kubise, ti nascriptují cokoliv.
Jindragon: Na jakou věc, kterou jsi v toolsetu vytvořil jsi nejvíce hrdý?
Zembi: To nevím, asi na ten můj první výtvor, ten hrad.
Jindragon: Co by si poradil začínajícím tvůrcům, kteří uvažují o tom, že by se ponořili do toolsetu.
Zembi: Přečíst si návody na netu, myslím že si ty nebo někdo jiný psal do nějakého článku na neverwinter.cz všecky linky na návody pro začátek i pro dělání haku atp.. A nebát se někoho zeptat, na foru nebo kdekoli kde ti někdo poradí.
Jindragon: Co tě na hraní s toolsetem nejvíce baví?
Zembi: Dělání exteriérů.
Jindragon: Máš nějakou přípravu, před tím než začneš tvořit lokaci v tolsetu? Například, že si nakreslíš nějaký návrh nebo hledáš někde inspiraci? Kde bereš nápady na nové lokace?
Zembi: Prostě, když mě něco napadne tak to udělám, když na to zrovna mám čas. Nic si nekreslím nebo tak. Prostě si hraji s toolem, procházím tilesety a creepy(NPC) a ono z toho něco vzejde. Například, inspiraci na jeden dung(doupě) jsem si vzal z knížky co sem zrovna čet.
Jindragon: Kolik času ti trvá vytvořit jedna lokace? Hraješ si s detaily nebo jsi s lokací rychle hotov?
Zembi: To je různý, podle toho co to je. Nedá se říct že bych byl detailista, ale co udělám se mi musí líbit.
Jindragon: Jak bys stručně popsal Gwain Tharr, pro hráče, kteří ho ještě nehráli? Jaký je to svět? Je to akční nebo RP svět? Můžeš nám trochu přiblížit jak se hraje v systému PRC? Jaké jsou hlavní rozdíly v hratelnosti o proti světům, kde PRC nemají?
Zembi: To je různý, jsou chvíle kdy je ob den někaký quest a pak zase chvíle kdy se nic neděje, ale většina hráčů co tam je, tak RP hraje. A co se týče PRC rozdíl je hlavně v tom že creepy na GT jsou trochu těžší než na jiných světech, protože v PRC se lze udělat postavy, který jsou hodně dobrý v boji. Je těžký prostě udělat potvoru, která je ideální pro všechny postavy. Snažíme se to řešit pomocí PR (Power Rating) , to znamená že postava která má třeba imku(imunitu) na kritik(kritický zásah) dostane PR+1 a ta hodnota se přičte k levelu postavy, když dostává XP. Z toho vyplývá, že postava, která má imku na kritik bude muset jít na silnější potvory než někdo kdo jí nemá, aby měla dobrý XP. V současný době se to ladí, ale až to bude tak by vlastně mělo být vybalancovaný PvM(Player vs Monster) pro všechny postavy. Doufám, že z toho jak jsem to napsal to lze pobrat.
Jindragon: Takže PR zvedá virtuální level postavě pro výpočet XP za zabitou potvoru?
Zembi: Ano. Prostě, když má postava nějakou výhodu oproti ostatním a oproti monstru, třeba tu imku na kritik tak dostane PR.
Jindragon: V poslední době na GT nehraje moc hráčů, vzpomínám si že na GT hrávalo ve špičce i dvacet hráčů. Copak se stalo?
Zembi: Nevím, bylo to tu už několikrát, hrálo hafo lidí, pak hrálo málo, pak zase hafo. I kdyby hráli třeba jen tři lidi neodradí mě to od dělání na GT.
Jindragon: V čem je GT nejlepší a nejzábavnější o proti jiným NWN světům a třeba i MMORPG?
Zembi: Jde hlavně o PRC a ty možnosti povolání, ras, kouzel, featu. PRC udělalo z NWN něco jiného, podle mě něco o hodně lepšího. Pak je tu taky rozmanitost tilesetu (lokací), je pravda že GT toho má na stažení docela dost ale stojí to za to. Některé lokace jsou fakt moc hezký. Pak bych mohl ještě zmínit například, když ve hře napíšete *usměje se * tak se vaše postava usměje, když napíšete pije tak se napije z lahvičky a spousta dalších podobných věcí. A další věc co se chystá jsou jazyky. Takže například, když hrajete za Drowa a slyší vás člověk tak uvidí drowštinu a drow uvidí normální text a připravuje se hafo věcí, ale realizace bude na delší dobu, hlavně protože většina WB letos maturuje.
Jindragon: A bude se moc člověk naučit Drowsky?
Zembi: Nevím teď přesně jak to je, ale myslím, že když bude postava mít dostatečný znalosti a přehodí nějaký TO tak uvidí normální text.
Jindragon: Jaké další vychytávky plánujete přidat do modulu?
Zembi: Já jsem chtěl hlavně vylepšit tilesety, který máme. Používáme jeden který teď jeho autor vylepšil. A pak chystáme zavedení unikátních setových věcí, který budou v modulu jen jednou a když například hráč bude mít na sobě všechny věci ze setu dostane určitý bonusy a další věci jako překvapení.
Jindragon: Zkoušel jsi si hrát s NWN2 a pokud ano, jaký na tebe udělalo dojem?
Zembi: Nezkoušel, vůbec jsem ho neměl.
Jindragon: Pokud by jsi měl magickou moc cokoliv na GT změnit, jen pohybem malíčku, co by to bylo?
Zembi: Kdybych mohl jen mávnout rukou? Dodělal bych všechno co máme rozdělaný a udělal všechno o čem jsme kdy mluvili na IRC s ostatními WB, ale neměli na to čas, protože dělat WB je dost žrout času.

Napsat komentář