Tipy pro nové hráče na Demoně – 3. část

Takže v minulý článcích jsem trochu nastínil nějaké ty tipy pro nové hráče. NWN není pro nováčky vůbec jednoduchá hra a tím více se věci komplikují, když se k tomu přidají specifika modulu. A kdoví, třeba se těmito články podaří nějaké nové hráče NWN a Demony získat a ti si hru oblíbí.

 

Jeden z důvodů, proč jsem nezkusil nějaký jiný modul, než Demonu a KII, je obava z velké časové náročnosti, než se v modulu zorientuju, než přečtu hromady témat ve foru atp.

Myslím si, že i pro ostatní hráče může být tohle jeden z důvodů, proč se zdráhají Demonu vyzkoušet.

Demona je Relax RP

Demona je tzv. Relax Role Play modul, což znamená… No definice by mohla být, že po vás nikdo nebude přehnaně vyžadovat, abyste hráli RP. To neznamená, že když se jde s partou do dungu nebo jinam, tak je v pořádku tam psát OC ve stylu „tvl to byla pecka, žiješ Pepo?“. Dají se však v klidu psát do skupiny organizační věci, jen musí začínat lomítky: „// Na jakých jste pls levelech?“, a někdo odpoví: „// 12-15 a ty?“

Jenže to Relax RP není o jen o tom RP, je to i o tom, že na Demoně hrají skupiny hráčů:

  1. Mají rádi craft a dělají craft
  2. Mají rádi hrát výlučně epické levely a tak je hrají
  3. Mají rádi hrát hodně RP a tak to hrajou
  4. Moc RP nehrajou a tak to tolik nehrajou ale druhým nekazí ve skupince hru
  5. Nemusí moc craft a tak ho nedělají (vyžaduje silný build a dobrou strategii)
  6. Rádi hrají na nížších levelech
  7. Rádi mají „zaparkované“ postavičky na různých levlech, aby se mohli relognout do hry vždy, když na daném levelu (třeba 7. nebo 12.) je dostatek hráčů a jde se nějaký dung.
  8. Dělají „Powergaming“ – no prostě někteří hráči si měří čas, za jak dlouho třeba udělají ze Zen archerem nějaký dung. No, druhým tím hru nijak nekazí, tak proč by to měl být problém?
  9. Jsou da Demoně pečení vaření už 20 let
  10. Po dlouhé přestávce se zase lognou a jdou hrát
  11. Atp.

Dungeony jsou zábavné už od 1. levelu

V minulých článcích jsem se snažil vysvětlit, že se nemusí Demona hrát stylem „Co nejrychleji se musím vyexpit na 30. level a potom teprve pro mě začne hra“.

Což by navíc právě mohlo odradit nováčky, kteří třeba na Demoně ještě žádnou postavičku nemají, a nechce se jim absolvovat „úmorné“ expení. Tak to vůbec být nemusí.

Hrali jste někdo BG 3 nebo NWN kampaň? V těchto hrách začínáte na levelu 1 a končíte někde na levelu 12-16. Přišlo vám to nudné? Mě teda ne.

Bojovník až někde do levelu 5. má jen 1 útok za kolo, a přesto, určitě mi kvůli tomu nepřijde hra nudná. (Pokud teda nejste zrovna rozmlsaní a nehráli jste někde dlouho výlučně 30. levely). Tak samo klerda má málo kouzel a ta nejsou tak silná a efektní.

Proč to tak je? Protože je hra vyvážená. Je udělaná tak, aby to zábavné bylo. Tak třeba s klerdou v Demoně u Saleka jsem si užil vyvolávání těch „slaboučkých“ summonů, někdy zase, když mě sundala tamní čarodějka kouzel Magická střela, jsem si namíchal protikouzla, jako je silence. Jo, ten mi nevyšel a stejně mě zase sejmula, no ale ten point je, že hledáte strategii, jak na to. Odměnou dostanete truhlici plnou zlata, ve které je někdy runa.

Na Demoně je celkem 41 dungeonů, které si můžete sami nebo v partě zahrát, než dosáhnete levelu 20. (soupis je na Discordu), načež v každém jsou truhlice se zlatem, se kterým si pak můžete vylepšit postavičku.

Některé Dungeony jsou takové „jednodušší“, jako třeba Medvědi, ale většina dungeonů pro nízké levely jsou stejně propracované, jako ty pro vyšší levely. V podstatě už od levelu 1 máte zajímavé dungy:

  1. Začínáte hřbitovem, kostnicí, kanály v Alicii, skřety
  2. Kolem Alicie jsou různá další zajímavá místa se zlatem
  3. Pak postupně Skřetvědy, což je krásný dung, zejména pěkně je udělaná venkovní lokace „Smradlavý stan“
  4. S někým dalším si nezapomeňte zajít Doupě orků a Turaka (to je 7. level max)
  5. Občas s někým krysodlačí noru 1. patro (to je 8. level max)
  6. No a potom samozřejmě nejoblíbenějši je level 9. kde je Salekovo doupě a spousty další

Všechno jsou do dungy se zajímavou atmosférou, a když vás někdo provede (Stačí napsat na Discord do „Loot“), tak si budete hru užívat. A je úplně jedno, že jste na Demoně noví. Kromě znalosti dungeonů zde není nic, kde by nový hráč byl v nevýhodě. Jen vám dám takový konkrétní tip na začátek, aby vás hned nezabili a mohli jste nastartovat postavičku:

  • Většinou se začíná na hřbitove (ikdyž se dá i kostnice) a tak si nezapomeňte koupit u Tondy v Alicii něco na dálku, zombící dávají pecky, ale jsou pomalí 🙂
  • Nezapoňte si vždycky, když uděláte nový level, zajít pro podporu pro „socky“ do Alicijské banky, každé zlato se ze začátku hodí

Protože však je Demona tvůrci dělaná tak, aby si hráči na věci přicházeli sami, tak ať vám nekazím hru, zkuste to, a když budete v nouzi, zeptejte na Discordu: „Ahoj, hele jsem teď na levelu 5, nedaří se mi udělat Skřetvědy“ atp.

Demona je udělaná tak, se dobře hraje od nízkých levelů a mě dokonce přijde, že na těch levelech 1. – 20. jsou dungy nejpropracovanější.

Za jak dlouho asi tak uděláte onen 20. level? No, řekněme že když budete každý den tak 2 hodiny hrát, tak asi zhruba za 20 dní hraní. Po 20. levelu už to jde pomaleji.

A teď, když jsem to tak vysvětlil a dostal se až sem, zde je hlavní pointa: Byla by škoda těch 20 dní hraní úzkoprse proexpit jenom někde na 5 dungeonech. Prostě, hra na Demoně začíná už od 1. levelu a ne až od 15., nebo 20., nebo 30., atp.

Závěrem

Takže jsem se opět pokusil udělat takový „kickstarter“ pro nové hráče, aby měli do začátku alesoň trochu přehled, jak mají vlastně začít. 

 

 

 

 

One response on “Tipy pro nové hráče na Demoně – 3. část

Napsat komentář