Přináším vám tento překlad mini kapitolky ze stránek „Neverwinter Nights 2 Toolset Guide„. Aby ten článek nebyl zas tak prťavý a informačně slabý, dovolil jsem si přidat svůj popis spouštění modulu z toolsetu. Všechny články o práci s NWN2 toolsetem najdete v sekci „Jak na to?„
Než začneme, ujistěte se zda máte váš modul otevřený a aktivní lokaci ve vašem náhledu. Pak klikněte na tlačítko „Set Start Location“, které se nachází na vaší filtrovací liště:
Jestliže posunete vaším kursorem přes náhled lokace, uvidíte že se kurzor změnil na kříž. Stačí jen stisknou levé tlačítko myši na místě, kde chcete aby hráč začal hru, a pak se na tom místě zobrazí tento symbol:
Jak vidíte, je to šipka v kruhu a směr kam ukazuje šipka, bude směrem kam se bude dívat hráč při vstupu do modulu. Pro změnu směru můžete kliknot na tlačítka „Rotate Object 45 left (right)“, které změní směr šipky o 45 stupňů vpravo nebo vlevo, nebo můžete použít pravé nebo levé kurzorové šipky pro otočení nebo použít myš držením klávesy shift + pravé tlačítko myši + posun.
Poznámky:
Pokud umístíte startovní lokaci na placeable (například na přístavní molo) červená šipka s kruhem se vám nezobrazí, jelikož bude schovaná pod tímto umístitelným objektem, může to být trochu matoucí.
Velkou vychytávkou NWN2 toolsetu je spouštění modulu přímo z toolsetu pomocí kláves Ctrl+F5 a tak otestovat svojí rozpracovanou lokaci nebo script. Pokud chcete, aby se vaše testovací postava objevila v lokaci na které zrovna pracujete, můžete provést spuštění modulu přes waypoint. Umístěte waypoint(nachází se v okně Blueprints) na místo, kde chcete aby se objevila vaše testovací postava. Pro práci s waypointem Klikněte na něj nejdříve levým tlačítkem myši, měl by se označit, a pak klikněte na tento waypoint pravým tlačítkem,objeví se menu, kde vyberte „Properties(new window). Teď se vám zobrazilo okno, kde jsou nastavení pro tento waypoint. Změníte jméno tagu, tak aby bylo jedinečné a zavřete toto okno. Znovu klikněte pravým tlačítkem myši na waypoint a vyberte položku „Run Module at Waypoint“. Toolset vás upozorní, že tato akce znamená uložení modulu. Pak se objeví okno „Quick Launch Module“, kde máte na výběr z různých možností jak spustit modul, já vždy volím hned tu první „Start Game Normally“.
Modul se chová jinak, když je spuštěn jako „singl player“ nebo „multi player“. Například při smrti, pokud máte do modulu implementován systém smrti se v singl módu při smrti vašeho PC objeví menu nabídka, kde nemáte možnost respawnu, ale jen si hru nahrát z posledního uložené hry. Proto spouštění hry přes toolset se nedá použít vždy.
Když už jsme u testování modulu, nemůžu tu nezmínit ještě jednu nepříjemnou věc. Pokud spustím nwn2server na svém počítači a zároveň se do hry připojím, hra šíleně začne lagovat. Nevím jestli se to projevuje jen na mém stroji (plánuji dokoupit nějakou tu paměť, snad to trochu pomůže) , ale je to dost nepříjemné při testování multiplayer chování hry, které nelze testovat v singl módu.