Malý nedělní pokec s tvůrci Ilandrie.

Ilandrie

Že by zas ten šílenej Jindragon udělal s někým rozhovor? Teda, teda, to zas bude nuda, to radši ani nebudu číst, zas nějaké trapné plky, nějakých blbých Wbéček nebo dokonce ještě blbějších DMek, kdyby radši dělal něco užitečnějšího. Koho zajímá nějaká Ilandrie, hraje to vůbec někdo? No mrknu se dovnitř, třeba tam bude něco zajímavého. Klikne na více, ach jo, já to tušil! Co to jako je … za román, kdo tohle má jako … číst!?

Jindragon: Tak asi začneme nejdříve tím úplným začátkem a to vaším prvním zážitkem s NWN?

VirgiL: Tak k NWN jsem se dostal po prvé den před vánocemi, asi před 4 roky, měli jsme jít uklízet, ale místo toho jsme gemblili s bráchou až do půlnoci. Hráli jsme kampaň, ale neměli jsme ještě net doma, tak šlo NWN na chvíli pryč z kompu. A po nějakých 2 letech (konec 2004) jsme konečně měli zabudovaný internet a zkoušeli jsme vše hrát…k NWN online sem se dostal rok a půl zpět, jak začali prázdniny.

DeathFace: No, pokud jde o zážitek, tak rozhodně nezapomenu na mojí první návštěvu ještě tehdy starý Demony na GameZone, ještě kdy se tam kontrolovaly CD-KEY a to byl panečku pohled, slintal sem nad těma horami páč sem tehdy ještě ani neměl potuchy o HAK souborech:-).

Jindragon: Jak vás napadlo začít tvořit PW svět pro NWN?

VirgiL: Prvně jsem hrával na akčních serverech, kde se nedalo toho moc tvořit, jednou mi kámoš napsal, že hraje na RP serveru, kde je to super fantazie, tak sem neodolal a šel tam. A vše to co jsem tam viděl, mě přivedlo k toolsetu. Zjistil sem, Že NWN nabízí mnohem více, než jen loot a nějaké akce.

DeathFace: Právě když sem odešel z Demony tak sem pořád tvrdnul u toolu a zkoušel jsem všemožný lokace učil jsem se skripty a různé takové věcičky, až jednou jsem uviděl na Mintace inzerát, že se hledají noví tvůrci, tak jsem se rozhod že to zkusím, abych viděl jaký to je být ve společnosti ostatních WBéček a začalo mi to hodně vyhovovat a dost sem se tam naučil, ale pořád to nebyly lokace s mojí kompletní prací. Myslím tím, že tam chyběli moje placeably a v podstatě mě ty lokace připadali takové nějaké odcizené. A až když sem po čase měl svůj funkční modul (Dnešní Ilandrii) s různýma lokacemi, které jsem vytvořil jen tak pro radost, tak sem si řekl, že to zkusím hodit na server co na to řeknou lidi a povedlo se.

Jindragon: Co si myslíte, že je na tvoření PW světů nejtěžší?

VirgiL: Tvoření světů je lehké, pokud to člověka baví a ví co má dělat, pokud to ovšem dělá z povinnosti, je to ten horší případ. Já osobně to dělám rád, a proto i ve hře je vidět pěkný výsledek mé práce a hráči to ocení. Jediné co je nejtěžší, pro mě určitě, je boj s časem, kterého je málo z osobních důvodů jako je například docházka do/ze školy nebo práce.

DeathFace: Nejtěžší rozhodně je udržet si chladnou hlavu a přesvědčit lidi aby důvěřovali naší práci a pak morálka. Dobře vybrat tým to je nejtěžší. Ne zrovna tým lidí co jsou od začátku profíci a vědí co dělají, ale tým třeba lidí co jinde tu příležitost nedostali a bavilo by je to.

Jindragon: Takže i úplný amatér, který nikdy neviděl toolset vás může kontaktovat a nabídnout se vám s pomocí se stavbou Ilandrie?

VirgiL: Tak tohle je přesně můj příběh, jak sem začal, stalo se to přes prázdniny, když jsem sem přišel a viděl, jak DeathFace byl na všechno skoro sám, tak jsem si to chtěl zkusit a trošku mu pomoc. Jsem tehdy nevěděl, jak udělat, aby si NPC sedlo na židli, ale učil jsem se, byl sem totální amatér, ale teď už se to nedá říct. Takže odpověď je ano.

DeathFace: U nás na Ilandrii je trochu jinačí styl práce. I úplný amatér se může vyvinout ve špičku svého oboru třeba v toolsetu nebo v DMkování, lidi jsou rádi když tu šanci dostanou a jejich snaha je pak znatelná když je to baví. Takže rozhodně je odpověď ano!

Jindragon: Která věc se vám na Ilandrii nejvíce povedla?

VirgiL: Je tu toho více, hlavně od posledního updatu. Udělal sem nový systém spawnování (setkání), kde si WB může nastavit, že tohle a tohle NPC se spawne na tomhle místě a také v daném čase. Dokonce i placeable, takže je tu velká možnost tvoření, jakoby efektů, třeba mlhy a dalších. Další povedenou věcí je nový systém dialogů. každý určitě pozná funkci ListenPattern, tak to je celé o tom, pojmenoval sem to Listen Pattern DIalog Systém, kde komunikuje hráč s NPC na klávesnici, přičemž píše celý věty a ne jen klikání na klávesnici čísla 1-9.

DeathFace: Fíha, tak to je otázka. Abych řekl pravdu tak nejvíc sem pyšný na složení týmu a skvělou partu hráčů.

Jindragon: Mám tu ještě jednu těší. Copak se vám povedlo nejméně?

VirgiL: Hmm, tak to bude asi Craft systém, který byl zabugovaný, tak je prozatím odstaven, snažíme se udělat nový.

DeathFace: No rozhodně bylo chybou že jsme se od začátku snažili jet na ATS craft systému, který se pak pobugoval a bohužel nejde dodnes a pak je ještě dost málo pevných questů od NPCéček, na tom je ještě potřeba zapracovat, škoda toho.

Jindragon: A copak z toho co jste stvořili mělo u hráčů největší pozitivní ohlas?
VirgiL: Vše, co se nám nejvíce povedlo je určeno pro nejnovější update, který chystáme na prosinec. Takže ještě nevíme, jak na to hráči zareagují.

DeathFace: Dost chvály jsem slyšel na systém „oblékání“, kde jde vidět jaký si hráč vzal rukavice, boty nebo kalhoty, dá se říct že to funguje stejně jako nové pláště od DLA. Pak další věcí jsou akorát lokace.

Jindragon: Zkuste si teď trochu zavěštit a říci nám jaká bude Ilandire za rok?

VirgiL: Dle toho, co vše tady chystáme a máme rozdělané, čekám že se stane mnohem známější a populárnější. Chci totiž zavést nové systémy podložené na tom LPDS (listen pattern dialog systém), kterým se nám otevřou nové možnosti pro tvorbu. za rok by měli být hotové různé Dungeony a expící místa, jako i rozsáhlý guild systém.

DeathFace: Hehe, no pokud v naší snaze nepolevíme jako že já určitě ne tak rozhodně by měly být vyladěny nedostatky které jsem zde jmenoval, jako craft a questy, k tomu ještě spousta grafických úprav, které hodí nwn1 do čistějšího kabátku a rozhodně bude tak 10x rozlehlejší a dynamičtější po všech stránkách.

Jindragon: Co říkáte na NWN2? Nemáte strach z toho že Atari přestala podporovat NWN1? A vzhledem k finančním problémům Atari, nemyslíte si, že je ohroženo fungování celé NWN komunity?

VirgiL: Strach z ničeho nemám, o nwn2 se moc nestarám, zůstávám na našem serveru a hodlám to tam pěkně oživit. Finanční problémy má každý skoro. Proč by to mělo ohrozit celou komunitu? Je to na hráčích, jestli tu budou hrát a my musíme něco udělat, aby jsme je oslovili. NWN2 bude více méně konkurence, ale tu máme i teď. Je to otázka času.

DeathFace: Nwn2 jsem zkoušel hrát u kámoše a moc pozitivní pohled na to nemám už jen kvůli zbytečné složitosti toolsetu a šíleným HW nárokům. Co se týče podpory tak to byl nebyl až takový problém nwn1 se dá sehnat téměř kdekoliv a co se týče různých vylepšení tak to jsme schopní si vytvořit vlastnoručně. Co se týče finančních problémů Atari tak původní nápad NWN vyšel přeci z hlav Bioware takže se nebojím že by to pád Atari nějak ohrozil.

Jindragon: Atari je vlastníkem práv a už fakticky zakázala Bioware vydávat další patche a Premium moduly pro NWN1. Věříte tedy síle NWN komunity, že i na vzdory nepřízni osudu se nějak vypořádá se všemi překážkami a problémy?

VirgiL: Vždy je nějaká vhodná cesta na vyřešení problémů, to jaké následky bude mít je vedlejší. Myslím že ano

DeathFace: Moje odpověď zní: Když to dokázala komunita Ultimy On-line pevně věřím, že to dokáže i česká (+ slovenská, poznámka redaktora) NWN komunita.

Jindragon: Ano Ultima Online je dobrým příkladem, ale pořád je nějakým způsobem podporována, občas vyjde nějaký ten datadisk.

DeathFace: Pak tedy o to větší výzvou je pro mě zůstat u NWN1!

Jindragon: Ještě budu chvilku prudit. Co si myslíte o MMORPG, někteří si myslí že NWN brzo převálcují?

VirgiL: Viděl jsem MMORPG a dokonce i hrál, kde nevědí ani, co znamená „RP“. Někteří hráči si radši zahrají nějaké to RP v gildě a společně podniknou výpravu, kde čeká poklad provázaný s různými fakty, jako je akce, smrt, napětí nebo překvapení. Ale u MMORPG jde stále jen o to slovo ‚akce‘! Mně tenhle styl hry omrzel po roku hraní, přešel sem tedy na RP a pochybuji, že hodlám skončit, můj názor. A1 v porovnání toho co chystáme a co je hotové, kde u NWN2 to, pochybuji že bude, hráči zjistí, že NWN2 je jen grafická úprava NWN1.

DeathFace: MMORPG a NWN jsou tak na stejný obě mají co nabídnout myslím že rovnováha mezi nimi stále je a úpadek NWN nehrozí.

Jindragon: Čím si myslíte, že je váš svět vynímečný a na jaké hráče se zaměřujete?

VirgiL: Vynímečný na dlouho bude tím, že veškeré nápady bereme z vlastní hlavy, fantazie a hlavně chystáme vyvinout, některé už jsou, systémy založené na náhodnosti, takže vše, co je jinde všední a nudný už po roku hraní se zde bude stále generovat. Sem patří hlavně dynamický systém dialogů (lpds). Skriptoovat každý dialog sám o sobě by bylo nerealizovatelné tady na to stačí jeden skript, který už máme. (aspoň teda sem neviděl, že by někdo něco takového vyvinul, snad sem první. Ještě jsem úplně zapomněl na možnost tvorby dialogů DMkem ve hře.

DeathFace: No nechci se Ilandrií moc vychloubat, ale opět si myslím, že výjimečnost je v ochotě lidí z našeho týmu a pevné soudržnosti. Pokud bych měl pochválit svět, tak to bude právě ta náhodnost jak zde zmínil VirgiL vše jen díky údajně nemožným skriptovacím funkcím.

Jindragon: Jak dlouho se už věnujete tvorbě světů? Čím to je že vás to ještě nepřestalo bavit?

VirgiL: Začal jsem přesně 27.5.2006, tenkrát když potřeboval DeathFace pomoc. Když tenkrát řekl, že vše vybudoval sám, tak mně to moc povzbudilo, že v každém něco je, jen to musí probudit a tvrdě makat. Vidím stále zlepšující se výsledky. Když sem dělal vše s klidem, s radostí a s rozumem, kde sem držel s DathFacem, vždy jsme si pomohli, a když sem po 3 měsících učení napsal první 1000 řádkový skript, přišlo mi to docela dobré pro budoucnost a proč nezačít C++ ? Moje zkušenosti: když tu je někdo, kdo chválí práci WB, WBéčko pak práce s NWN toolsetem baví!

DeathFace: Tvorbě se věnuji už od počátků NWN, takže už přesně nevím, ale tipuji tak 2 až 3 roky. A proč mě to baví? Kolikrát sám nevím, ale rozhodně mě u toolu stále drží, zdroje výborných nápadů a možností, stále je tu co tvořit.

VirgiL: moje zkušenosti: když je někdo, kdo chválí práci WB, baví ho to.

Jindragon: Co si přejete dostat k Vánocům pod stromeček? (našeptává:“NWN2″)

DeathFace: LOL!

VirgiL: Hmm, grafickou kartu, mám tady jen 64MB a moje lokace mají při editaci tak cca 1fps? (procesor 2.4Ghz, RAM 1GB) ta grafika to dost brzdí. Co by bylo ale horší, pod stromečkem, zjistit, že komp je v tahu. NWN2 už mám hehe. Nové klávesnice do šuplíku, ať si mám na čem vybít energy (DF) ROFL.

DeathFace: Tak rozhodně si hrozně moc přeji nový komp, páč tahle chudinka ze který píšu už toho moc nezvládne a pokud se to nesplní tak škoda, ale fusekle jsou přeci taky super ne?

Uff to byla fuška! Stálo to za to ne, moc pěkný pozitivní a inspirující rozhovor. Jen k tomu dodám, že ať jste odkudkoliv a chcete se přidat do naší skvělé NWN komunity, neváhejte ani chvilku! Užijete si s námi spousty legrace a neuvěřitelná dobrodružství!

Ještě malá poznámka VirgiL je ze Slovenska, což je prý nějaká lokace na východ od Prahy, odkud teď píši tento tetxtík. No prostě jsem si ho dovolil přeložit, jelikož v mých schopnostech není dělat korektury ve slovenštině.

Napsat komentář