Rozhovor s tvůrcem Arkhalie

Arkhalie – Královská rada

Tak jsem tu zas s nějakým tím rozhovorem, tentokrát jsem to zkusil na zapáleného hráče a současného tvůrce akčního PW Neverwinter Nights světa Arkhalie Lore84 alias unknown. Zaťukal jsem mu na jeho ICQ, jestli nedá rozhovor pro naše stránky a po krátkém rozmýšlení napsal:” …tak ano”. Takže tu ho máte:

Jindragon: Jak si se potkal se hrou Neverwinter Nights?
Lore84: To byla docela náhoda, jeden můj kamarád mi ji ukázal u sebe doma, že tohle zrovna hraje (hrával to ještě s HarryX jako single player kooperaci). Po asi měsíci jsem si to nainstaloval a po několika dnech pokusů se single playerem mi pověděl ip adresu na připojení a tak jsem se ocitl na Arkhalii.
Jindragon: Byla to tvoje první zkušenost s RPG hrou?
Lore84: Ne, nebyla hrával jsem i jiné hry, názvy po mě nechtěj, ale spíše jak se mi co dostalo pod ruku, ne že bych přímo RPG žánr speciálně vyhledával.
Jindragon: Na jak dlouho tě hraní na Arkhalii pohltilo a čím pak si tě Arkhalie získala?
Lore84: Hraní mě pohltilo na skoro dva plné roky. Měl jsem to štěstí že jsem se dostal na Arkhalii v době, kdy byla ještě relativně mladá (asi půl roku, přesněji v období těsně po zakázání věcí s imunitami). V té době hráči ještě neměli NWN a její systém tak dobře z dokumentovaný, veškeré věci, které se nám teď zdají samozřejmostí jsme teprve objevovali. Byla to první hra, kde jsem systém hry neměl prokouknutý za týden hraní. Svět Arkhalie byl již v té době ohromě rozlehlý, a bylo tam vždy něco nového co mohl člověk objevit, prozkoumat. Existovala neskutečně dobrá parta lidí, kteří se dokázali společně bavit. Jak hratelné to tenkrát bylo, mohu uvést například jeden příklad, že jsem do wipu (asi rok hraní) a dlouho po něm neměl postavu na 40 úrovni a stejně se to dalo velice dobře hrát.
Jindragon: Takže se dá říci že jsi býval zapáleným a závislým hráčem Arkhalie?
Lore84: Ano
Jindragon: A kdo tě pak ukecal k tomu aby si začal na Arkhalii tvořit? Tedy, jak a kdy nastal ten přerod z hráče na WB?
Lore84: Přechod nastal asi před dvěma roky, technickou stránku věci tehdá vykonával Skullman, který ale již svoji funkci nemohl dále zastávat. Tehdy se mě ozval Dvojkvítko, jestli bych se nechtěl stát WB.
Jindragon: Měl si před tím nějaké zkušenosti s NWN toolsetem nebo s programováním obecně?
Lore84: Toolsetem jako takovým jsem zkušenost neměl, ale živím se jako programátor, takže pro mě nebyl problém se s ním ihned spřátelit.
Jindragon: Pročítal jsem si tak trochu forum Arkhalie a připadá mě, že v poslední době na Arkhalii pracuješ jen ty, přispívá do modulu ještě nějaké jiné WBéčko?
Lore84: V poslední době spíše na modulu pracovala Leaniel, která odvádí skvělou práci, bohužel má poslední dobou problém s počítačem. Já již pouze obstarávám technické zázemí. Samozřejmě máme v záloze celý zástup lidí, kteří občas pro Arhkalii vytvoří nový dung a podobně.
Jindragon: Minulý měsíc měl sever Arkhalie nějaké technické problémy a pak následoval odliv hráčů. Máte nějaké plány, jak hráče přilákáte zpět? Nebo si také myslíš, že NWN PW světy nemůžou dlouhodobě čelit velké konkurenci obrovských MMORPG světů jako je například WoW?
Lore84: Dlouho jsem s ostatními DM o tomto diskutovali a došli jsme k závěru, že přilákat hráče zpět by znamenalo radikální změny v modulu, nejlépe ho udělat celý znova, na což již nemáme síly. Arkhalia je akční server, který má obrovskou konkurenci pravě ve WoW, Guild Wars, Lineage a atd. RP servery mají něco jiného, které jim tyto MMOPRG hry nemohou nabídnout. Právě proto se ze všech sil soustředíme na NWN2, které může přilákat mnoho nových hráčů a to může být naše šance.
Jindragon: Na NWN 2 jsem se tě chtěl právě zeptat. Takže plánujete nový modul v NWN 2?
Lore84: Sestavujeme nový tým a začíná se rýsovat první představa o světě.
Jindragon: Můžeš nám prozradit o čem ten nový svět bude?
Lore84: Bohužel zatím ne. Ale již brzy budou první informace.
Jindragon: Máš už NWN dvojku objednanou a jaký máš z ní zatím dojem?
Lore84: Dvojku mám již objednanou asi půl roku. Dokavaď ji neuvidím běžet na mém počítači, tak těžko říci. Všechny hry se před vydáním vychvalují do nebe. I když NWN2 je z toho hlediska jiná, neboť uniklo (záměrně?) mnoho informací popisující nové vymoženosti, systému atd.. Každopádně si myslím že to bude alespoň, tak dobrá hra jako je NWN1.
Jindragon: Vzpomeneš si na nějaký herní zážitek z Arkhalie, který tě opravdu pořádně rozesmál?
Lore84: Takový ihned první co mě napadá u kterého se všichni váleli smíchy (až na jednoho). Byla to situace po svatbě Královny, kdy naše rytíře napadla Legie. A jak to tak v NWN bývá, server nestíhá 30 lidí svítících jako vánoční stromečky v jedné lokaci. V Agardonu (hlavní město Arkhalie) nastal zmatek a rytíři a legionáři se promíchali. Najednou se u nás v dosahu objevil Alík (myslím že to byl on, zaklínač vysoký lvl), to co poté následovalo nelze popsat na papíře, to by se muselo zažít, nebo poslechnout z mého nebo Skulmannova (který byl také přítomen) vyprávění. Jenom řeknu, že ten kdo se nesmál nebyl Alík, ale Dratus (legionář), který vybíhal z vedlejší uličky.
Jindragon: Kdyby si jen tak náhodou potkal zlatou rybku, která by ti splnila tři přání, co by jsi si přál pro Arkhalii nebo pro připravovaný NWN 2 modul?
Lore84: Asi pouze jenom jednu věc, obecně k NWN. 64 lidí (nebo více) na jednom serveru bez lagů. Vše ostatní zvládneme samy, na to zlatou rybku potřebovat nebudeme ;).

Kronika Arkhalie za dnů vlády krále Olyna Trpaslikuse.

Napsat komentář