Load Screen (nahrávací obrazovku) je obrázek, který se vám objeví na obrazovce při nahrávání lokace. Do vašeho modulu si můžete vložit jakýkoliv obrázek a toto je návod jak na to. Pomocí balíku nástrojů “NWN Area Load Screen Creation Kit v1.05“ pro tvorbu Load Screenu, si budete moc vytvořit Load Screen podle vašich představ.
-
- Nejdříve proveďte screenshot (klávesa PrintScreen) z vašeho NWN modulu (jestliže vaše grafická karta podporuje “Antialiasing“, tak si ho pro lepší výsledek zapněte. Nebo můžete použít jakýkoliv jiný obrázek.
- Pomocí klávesové zkratky “ctrl+v” (vložit obsah schránky) vložte screenshot do nějakého grafického programu například Photoshop, InfranView, Paint (Malování). Nebo už připravený obrázek otevřete ve vašem grafickém programu. Stejně tak otevřete šablonu „NWN_LS_Template.tga“ z balíku “NWN Area Load Screen Creation Kit v1.05“.
- Z vašeho obrázku si vyřízněte plochu o velikosti 738×251 a zkopírujte ji pomocí klávesové zkratky “ctrl+c”.
-
- Přepněte se do otevřené šablony „NWN_LS_Template.tga“ a zkopírujte sem “ctrl+v” plochu kterou jste vyřízli z obrázku.
- Přesuň vložený obrázek, tak aby pasoval do tyrkysové horní plochy šablony.
-
- Znovu vlož (ctrl+v) zkopírovaný obrázek do šablony.
- Přesuň nově vložený obrázek, tak aby pasoval do tyrkysové dolní plochy šablony.
- Ulož „NWN_LS_Template.tga“ jako 24-bit Targa .TGA soubor pod jiným jménem. Jméno může obsahovat jen písmena, číslice a znak “_” (podtržítko). Také doporučujeme použít jen malá písmena a jméno by nemělo být moc dlouhé, ale zas na druhou stranu by mělo popisovat obsah souboru.
Náhled
- Otevři “NWN_LSPrev_Template.tga“ tvým obrázkovým editorem.
- Přepni se na svůj původní obrázek, změň jeho velikost na 118×39 pixelů a zkopíruj ho (ctrl+c).
- Přepni se na “NWN_LSPrev_Template.tga“ a vlož (ctrl+v).
- Přesuň zkopírovaný obrázek do šablony “NWN_LSPrev_Template.tga“, tak aby celkově zakryl tyrkysovou plochu.
- Ulož “NWN_LSPrev_Template.tga“ jako 24-bit Targa .TGA soubor pod stejným jménem jako si uložil upravenou šablonu „NWN_LS_Template.tga“, ale na konec souboru přidej s, před “.tga” příponu..
Editace .2DA souboru
- Otevři soubor “NWN_ALSCK_v105-ResReference.txt“ ve svém textovém editoru. Zkopíruj (ctrl+c) jeden z řádek zdrojů (vyber jeden řádek podle tilesetu na který chceš napojit svoje load screen. Neboj se, je to jen z důvodu třídění, budeš moc vybrat jakýkoliv load screen, bez ohledu na tom jaký tilset používáš ve své mapě.) Zkopíruj celý řádek zdrojů (začínající číslem 68 a končícím s řetězcem “****”).
- Otevři soubor “loadscreens.2da” svým textovým editorem. Nastav kurzor na konec souboru a vlož (ctrl+c) tam zkopírovanou řádku ze soboru “NWN_ALSCK_v105-ResReference.txt“.
- Změň “LABEL” zkopírované řádky na jméno, které chceš připojit k tvému load screenu. Jméno může obsahovat jen písmena, číslice a “_”. Toto jméno bude zobrazeno jen v toolsetu.
- Změň “FILE” zkopírované řádky na jméno souboru, který si vytvořil z šablony “NWN_LS_Template.tga“.
Vytvoření HAK PACKu
- Spusť soubor “nwhak.exe” (adresář …”Neverwinter Nights/NWN/utils“)
- Přidej tvůj upravený soubor “loadscreens.2da”, stejně tak oba obrázky load screenu *.tga. (Resource > Add).
- Ulož tento HAK jako “Neverwinter Nights/NWN/hak” adresář, pod jakýmkoliv jménem chceš.
- Přidej HAK PACK do tvého modulu
- Otevři si svůj modul v NWN toolsetu.
- Vyber “Úpravy – Vlastnosti modulu” a na “Vlastní obsah” složce, vyber z menu “HAK Soubor“ tvůj HAK a klikni na tlačítko OK.
Přidání nového Load Screenu pro tvou lokaci
-
- Otevři dialogové okno Vlastnosti Oblastí pomocí kliknutí pravým tlačítkem na jméno lokace v menu vlevo. Na složce “Rozšířené” vyber Nahrávací obrazovku.
- Jestliže je zaškrtnuta volba u přepínače “ Použít náhodný nahrávací obrázek ”, zruš ji.
- Teď bys měl vidět svůj load screen, na konci výběru.
Pingback: WB review (druhá část) – Neverwinter CZ