Chcete sníh nebo lávů? nebo něco jiného? žádný problém vytvořte si je.
Použité programy:
- Infran view
- Adobe Pohotoshop 7 CE + DDS plugin
- Poznámkový blok
- NWN2 toolset
- WINrar
Nejednoduší pro začátek bude když použijeme standardní materiály přímo z nwn2 všichni je máme a dobře nám poslouží.Takže jak je získat…stačí se podívat do složky data přímo v adresáři NWN2 najdeme tam několik zazipovaných archivů a právě v jednom z nich jsou i naše materiály zajímá nás tedy složka „nwn2_Materials“ připravte se na to že vám to nějakou dobu zabere rozbalování protože má 631MB.
Až se vše rozbalí můžete si všechny textury prohlédnout ve složce terrains a nějakou si vybrat.Všechny jsou ve formátu DDS ale nebojte se tentokrát je to normální DDS které jde otevřít třeba v InfranView na rozdíl od speciální DDS z NWN1.
Já jsem si vybral TT_GD_Dirt_03 což je textura duny prostě písku bude stačit pár okamžiků ve Photoshopu a je z ni nádherný sníh který nám autoři zapomněli přidat. K této textuře patří i TT_GD_Dirt_03_n což je normálová mapa která dává povrchu iluzi třetí dimenze a také TT_GD_Dirt_03_c tady jsem bohužel ještě nepřišel na co přesně je ale obě si samozřejmě také překopírujeme do naší pracovní složky
Konečně si můžeme „TT_GD_Dirt_03“ otevřít ve Photoshopu takže do toho.Tady už je to jenom na vaší kreativitě já jsem například odbarvil texturu a přidal jas na +100 a také kontrast +25 a vše uložil zpátky v DDS.(ostatní textury _c, _n raději necháme nezměněné.)
Protože nám haky zatím nefungují budeme si muset na zkoušku vystačit se složkou override takže tam ty naše tři textury vložíme a libovolně je přejmenujeme s tím že ty dvě musí končit na _c a _n ,já jsem použil označení „TT_ZP_Snow_01“
Teď budeme hledat nějaký použitelný „terrainmaterials.2da“ předpokládám že si ho sami nenapíšete.Nehledejte složku source tu zde nenajdete místo toho zabrousíme zpátky do složky data a tam se podíváme na archiv „2da.zip“ vyndáme si z něj již zmiňovaný soubor a vložíme jej do složky override k našim texturám ,tam ho klasicky otevřeme pomocí poznámkového bloku.Nejednoduší bude když vezmeme řádek s TT_GD_Dirt_03 a spokírujeme ho na poslední řádek a upravíme číslo,standardní NWN2 materiály končí číslem 81 alespoň v mojí verzi takže použiji číslo 82 sloupec Terrain odkazuje na správnou texturu proto zde zadejte místo TT_GD_Dirt_03 přesný název vlastní textury.Sloupec materiál nejspíše říká jaký zvuk bude přehráván při pohybu po materiálu protože jsem ještě NWN2 nehrál nechám zvuk Dirt a soubor uložím nyní by mělo vše správně fungovat za předpokladu že jsme vše nastavili správně.
Vytvoříme si nějakou mapku klikneme na záložku terrain v environments tool klikneme na texturing v menu terrain texturing se poradně porozhlédneme a určitě tam najdeme tu svou texturu kdo ne tak dělal něco spatně,klikneme na ni a můžeme kreslit po mapě ale ty bystřejší si už všimli že v menu terrain texturing chybí právě naší textuře ikonka to sice nemá žádný vliv na funkčnost naší textury v mapě je to jen taková blbůstka pro přehlednost WB kdo teda chce může si tam ikonku přidat tak že si otevře naší texturu znovu v Photoshopu změní její velikost na 64×64 pixelu a uloží jí ve formátu .BMP (název musí mít stejný jako vaše textura) do složky NWN2 toolset/Terrain/ v kořenovém adresáři NWN2. Restartujte toolset a je to….
zpirit