Rozhovor s Dědkem (hráč,DM,WB)

Jelikož mi nedáte pokoj a pořád chcete nějaký blbý rozhovory tak jsem teda jeden udělal, no! Ukecal jsem Dědka z Demony na malý pokec. Strategicky jsem mu sdělil, že to bude tak hodinka kecání po ICQ, zasmál se tomu, asi mi nevěřil. Ale řekněte sami, když se vytasíte s jednou hodinou, tak je to mnohem lepší než dát rovinu: „Hele kámo budem kecat, až do půlnoci.“ No a pokud má daná oběť čas na hodinku kecání, tak jí nějaká ta hodinka navíc nezabije, no ne? Takže naše stránky uvádí Dědka alias Dumgara alias …

Úvod:
Těm co někdy hráli na Demoně nemusím představovat slavného Dumgara. Tato jedinečná postava s originálním charakterem se vryla do srdce a paměti nejednoho hráče. Pro ty kdo ho neznají jsem vybral pár příspěvků z fora Demony, které ho tak trochu charakterizují:

Po vypálení Maugrimovi hospody:
Dumgar se opřel hluboko do svého kostěného trůnu a hřbetem ruky si znovu utřel slzy, které mu již notnou chvíli kalily zrak. Škoda že neviděl výraz toho ksindla Maugrima, když zíral na to, co zbylo z tý jeho kůčy! Ale co. Představivost měl velkou. Po chvilce se znova od srdce rozchechtal.


Forum Demony

Únos:
Sundal jí přilbu, odhodil ji do kouta a dál pokračoval v monologu: „Víš, možná tomu nebudeš věřit, ale kupodivu v tomhle únosu prsty nemám. Moc se neškleb, krucinál, kdybych to měl na svědomí já, tak už teď tvoje ušounská mrtvolka plave na dně přístavu. Pche, ňáký únosy, to není nic pro mě. Na co takový práce s vobyčejnou ušaticí? V týhle oblasti mám naprosto jasno a elfskej problém bych rozhodně neřešil únosama. Je to málo efektivní, víš? No, ale to tvůj nevyvinutej elfskej mozek jistě nepochopí, proto tě s tím nebudu dál zahlcovat… Dostal jsem zaplaceno za to, abych tě schoval do doby, než si tě tvůj kupec vyzvedne. Dokonce si tě prej objednal, zakázkový zboží, chápeš? No neboj, já taky ne, nepochopím, co to může bejt za úchylku chtít zrovna ušatici…“
„Mno nic, tady zůstat nemůžeš, Rydiss by nadávala, žes ji rozbordelila povlečení pro hosty.
Mám pro tebe dvě zprávy. Ta dobrá je, krucinál, kde to je… ta dobrá je, že nebudeš muset cestovat přivázaná na provaze, to mi přijde barbarský… hele, tady je… no a ta špatná? Ta špatná je, že tahleta násada tě pošle do říše snů, abys neviděla, kam máme namířeno….“


Forum Demony

Dopis Salekovi

Dopis Chuanette

Rozhovor:

Jindragon: Jaké je oblíbené Dumgarovo jídlo?

Dědek: To je jednoduchý. Toho klučinu živila nenávist k elfům, takže nepotřeboval nic moc navíc…

Jindragon: Proč tak Dumgar nenáviděl elfíky, vždyť je to docela mírumilovná rasa?

Dědek: No já nevím, jestli to můžu prozradit, je to dost velký tajemství… Asi by se na mě zlobil, kdybych to vyslepičil… Mno, ale… Žejo. Čert ho vem… taaakže :-). Právě že je to banalita, tak by to nikdá nikomu neřekl… počkej chvilku, musím si napočítat do deseti, tahle křivda mě vždycky rozpálí… no tak to je v podstatě celé. Tak už tak bývá, že ty nejobyčejnější věci vedou k neobyčejným důsledkům.

Jindragon: Dumgar byl často provázen podivným tvorem, co to bylo za tvora a nezpůsobovalo to nějaké problémy? Jestli se ho lidi třeba nebáli?

Dědek: Joo, kdepak, to byl domácí mazel, takový maličký beholderek jménem Gertruda. Všichni ho měli moc rádi a rádi panu Dumgarovi platili, aby se s ním mohli pomazlit. No možná trochu kecám O:).

Jindragon: Byl to jediný Dumgarův přítel? Dumgar měl tak trochu prudší povahu, jak vycházel se svým okolím?

Dědek: Mno, obecně Dumgar vycházel s okolím hodně špatně, málokdo pochopil že za drsnou slupkou se vlastně skrývá citlivá duše :), až do doby, než se zakecal s první dívkou, pořád to moc nechápu, ale u žen slavil na svoje poměry nebývalý úspěch. Já si to jako hráč nedovedu moc vysvětlit, buď mají ženský rády zlouny, nebo ho prokoukli, že je vlastně dobrák, ale to spíš ne, podle mě ho prokoukla jenom Tinwe, taková malá klerička, tu k smrti nesnášel a ona ho schválně provokovala svýma vřelýma city. No byly to krušný časy.

Jindragon: Tinwe byla elfka?

Dědek: Bez komentáře.

Jindragon: Určitě ti Dumgar vyprávěl u pivka nějaký veselý příběh, nebo o nějakém jeho statečném činu. Vzpomeneš si na něco? Například zabil někdy nějakého zlého draka?

Dědek: Statečný čin? To by jsme tu byli moc dlouho, těch měl v rukávu vždycky několik.

Jindragon: Například zabil někdy nějakého zlého draka?

Dědek: A víš že skutečně ano?

Jindragon: Opravdu?

Dědek: Překvapení viď? Nojo, to už je úděl hrdiny jako byl Dumgar. Přeci jenom dvanáct draků jen tak každý nepotká, ale celkem v pohodě, ten jedenáctý trošku zlobil, ale samozřejmě z toho vyšel Dumgar vítězně.

Jindragon: Co bylo největší Dumgarovou slabostí a v čem byl zas nejlepší?

Dědek: Nejlepší byl určitě v báchorkách o tom, jak všechny porazil, zabil či zostudil. Jeho největší slabinou byly souboje jak s ostatními obyvateli Alicie, tak s okolními potvorami.

Jindragon: Ještě než obrátíme list, poslední otázka ohledně Dumgara. Jak na Dumgara vzpomínáš, nestýská se ti po něm?

Dědek: Ani moc ne, stýská se mi spíš po jeho dětech, ty byli mnohem zajímavější. Krom toho se navíc povídá, že Dumgarův neklidný duch straší v troskách kovárny ve Slatu.

Jindragon: Nějaký čas už děláš DMko, když porovnáš hraní jako DM a jako hráč, co tě bavilo více a proč?

Dědek: Určitě DMkování. Pocitu že sem někomu udělal radost se nic nevyrovná. V tomhle jsem tak trochu sebemrskač a je to asi dost vidět aj z všech mých herních postaviček. Vždycky to byly postavy, které se nechaly převyšovat ostatními hráči. Dumgar měl vždycky plnou hubu řečí a pak skutek utekl, Krvavej Gazz byl zas sralbotka a každého prosil o slitování, takhle bych mohl pokračovat, podstatný ale je, že vždycky spíš moje postavy dělali radost ostatním hráčům. Proto se moje cesta pak logicky ubírala směr k DM, kde se v tomhle můžu vyřádit. Prostě mám rád, když se ostatní kolem baví. 🙂

Jindragon: Co pro tebe bylo ze začátku na DMkování nejtěžší?

Dědek: Nestíhačka. Než jsem něco našel v tom čubinci alias paletě tak se mi hráči dávno odlogli… :)). To je co se týče technicky stránky a jinak mě dost šokovalo co si lidi povídají v party kanálu, to bylo pro mě dost těžký se s tím smířit. Měl jsem za to, že je Demona přeci jen více „RP“ než „relax“. Bohužel, není.

Jindragon: Jak se vyrovnáváš s kritikou?

Dědek: Když udělám nějakou botu, rychle s tím vyrukuji sám, takže mě nemá šanci někdo sprdnout. 🙂 Jinak u hráčů jsem kupodivu oblíbený, i když jim „dělám zle“ stejně poctivě jako ostatní DMka. Takže jediný, kdo mě opravdu kritizuje je Lopyk a jeho výtky k mému šudlání v toolsetu :). A páč nemám problém uznat, že je někdo lepší a zkušenější, tak jeho výtky si poctivě beru k srdci a snažím se mu příště. jak jinak udělat radost. 🙂

Jindragon: Tak to jsme se dostali k tvé nové kariéře tvůrce světa. Jak se ti to stalo že jsi se stal WBéčkem? Mučil tě někdo, vyhrožovali ti, nebo tě jen podplatili?

Dědek: Cheche, ne, bylo to celkem prozaické. Jednou jsme se s Rydiss toulali krajem a došli jsme k závěru, že je minimum solidních NPC questů. Tak jsme si to všechno promysleli, sepsali rozhovory a bláhově jsme si mysleli, že to pošleme Lopykovi a on z toho v toolsetu udělá NPC quest. 😉 Ten samozřejmě dělal mrtvou rybu, takže to nakonec skončilo tak, že jsme ten quest implementovali s Rydiss na Demonu sami. No a já jsem při tom ták nějak přišel na to, že ač je to pěkná fuška, mám v toolsetě mnohem větší možnost zpříjemnit hru mnohem více hráčům na podstatně delší dobu, než je klasický DM quest, no a tak sem se (už sám – Rydisska je zblázněna do Lineage, pff) pustil do předělávání boss pokladu, zlatého dolu.

Jindragon: Jak dlouho ti trvalo než si se s toolsetem skamarádil?

Dědek: Nejsme kamarádi do teď, páč pokaždé mě překvapí další věcí co by fungovat měla, ale opak je pravdou. To se týče pochopitelně hlavně skriptů. Ale obecně mě vcelku překvapilo, že nebylo těžký si sednout a udělat nějaké lokace, něco naskriptovat. Obtížný je to udělat tak, aby to bylo k něčemu, aby to bylo dobrý natolik, že tě pak zpitý Lopajz na srazu obejme a zašeptá do ouška: „Dědku, čoveče, fakt si mě překvapil, je to dobrý“.

Jindragon: Co tě při tvorbě světa baví nejvíce?

Dědek: Rozhodně vymýšlet vychytávky. Něco co tu ještě nebylo, něco co hráči nečekají a taky schválně házet klacky „PGčkům“ pod nohy. To puzzle ve zlaťáku už je tři měsíce a ještě to nerozluštili. A přitom je to taaak lehký :). Moc jsem se bavil, když tam prvně naběhli naboostěný jak šílenci a zjistili, že je jim to je k ničemu :).

Jindragon: Nemáš rád PGéčka?

Dědek: Pitvat pojmy PG a RP, to fakt nemá cenu. Takže odpovím stručně. Ty, pod kterýma si já představuji „PG hráče“, opravdu v lásce nemám.

Jindragon: Dobře a jaké hráče máš rád?

Dědek: Mám rád hráče, který si uvědomuje že hrát charakter svojí postavy je zábava nejenom pro něj, ale především pro jeho okolí.

Jindragon: Jak dlouho už hraješ NWN a čím to že si u něj vydržel tak dlouho?

Jindragon: Pamatuješ si na své první dojmy? Jaký byl tvůj první server? Tedy kde si hrál poprvé?

Dědek: Šmarjaaa, NWN hraji co sem přestal s Counter-Strikem a to jeeee. Huh,léto 2005 asi. Těžko říct, to já moc neudržím takovýhle informace :).

Dědek: Poprvé sem hrál na Demoně, diky tomu že byla na GZ. A byl jsem z toho dost vykulenej, to se musím přiznat. Bylo to holt „trošku“ něco jiného než CSko :). Jinak předchozí zkušenosti s RPG sem žádný neměl, žádný Baldury jako ostatní sem nehrál, NWN singl jsem hned vzdal. Jo vlastně předtím jsem hrál asi půl roku on-line Diablo. Ještě přes vytáčené připojení. To byla docela bzunda. 🙂

Jindragon: Měl si zkušenosti s papírovými hry na hrdiny?

Dědek: Jo, vidíš, co mi člověk nepřipomene, na to si nevzpomenu. Tak to jo, tím by se to vysvětlovalo, papírový Dračák jsme s kámošema provozovali fakt dlouho začali jsme někdy v pátý třídě na základce a tuším ještě na střední jsme hráli, ale to už hraničilo tehdy s úchylkou, tak jsme radši šli s davem a zalezli do pivnic.

Jindragon: Pamatuješ si za jakou postavu si hrál?

Dědek: Nějakého hodného hraničáře… :)) V papírových věcech jsem byl kupodivu vždycky hodný charakter.

Jindragon: Jak si se na Demoně připletl k RP hře, začal si tak hrát hned?

Dědek: To už si nepamatuji, vím že jsem se snažil hned hrát nějaký příběh, ale bylo to spíš asi komické, vím že mi tenkrát připadalo jako bezvadný nápad pro vyjádření emocí psaní smajlíků 🙂 Každopádně určitě na mě později měli vliv dva lidi, hráč Deekin s jeho Tinwe a DM Tupoun s jeho questama. Diky těmhle dvěma jsem tomu propad, to si vzpomínám bezpečně :), takže jestli to čtou, tak jim tímhle, upřímně děkuji :). Ale počítám s tím, že to vědí. 🙂

Jindragon: Vzpomeneš si na nějaký obzvláště vypečený Tupounův quest?

Dědek: Hraní s Tupounem to byl jeden velký quest, nevím kde bych měl začít, jestli u globálního questu s Amberstar nebo s Tupounovým cechem zlodějů. Nejspíš si Tupouna aj dost idealizuji, ale co už. Tenkrát sem byl prostě z toho všeho nadšený.

Jindragon: Zkusil si hrát i na jiných NWN serverech, nebo si byl vždy věrný Demoně?

Dědek: Zkoušel sem jich víc, ale zmínit bych se chtěl určitě o Equilibrii. Svojí povahou mě pochopitelně hned zaujala. Jediný co mi tam vadí je, že tvůrci úplně nepochopitelně znevýhodňujou sbírání malin. Chtěl sem dělat do malin, ale prostě to hloupé hledání kamínků je výnosnější! Takže je převezu, nakoupím základní výbavu za kamínky a pak si v klidu založím malinovou farmu.

Jindragon: Co se ti na Equilibrii nejvíce líbí? A co ti chybí na Demoně, ale na Equilibrii si to našel?

Dědek: Na Euqilibrii mě nejvíc rozesmálo, když jsem vylez za město a tam mě rozsápal jezevec! To mě fakt rozesmálo a vlilo do krve nadšení. :)) Jinak vychytávky podporující RP hru snad nemá ani cenu vyjmenovávat, páč je toho opravdu hodně. A na Demoně mi chybí snad každičká věc z toho. Ale sem smířený s tím, že sem by se to nehodilo, už jenom kvůli technickým nárokům, při počtu hráčů kolik Demona má, by to s takovýma vychytávkama bylo nehratelný.

Jindragon: Testnul si i nějaké to MMORPG?

Dědek: Nojo, Lineage, ale to se nebudu radši vyjadřovat, páč bych musil nadávat a za to bych pak od Rydiss dostal za uši :).

Jindragon: Můžeš nám prozradit na čem teď pracuješ?

Dědek: Bohužel času nemám nazbyt, takže moje pracovní tempo se blíží tempu invalidního šneka. Ale mám rozděláno pár věcí pro Demoňáky. Úprava obchodnického craftu, pak tam taky mám od Kosa takový menší podtemno a ještě kutím nový dung s Vlkodlakama, kde bude pochopitelně nutný prokázat i jiný, než bojové schopnosti :). Výhledově bych pak ještě rád upravil všechny boss poklady, aby jim po boku zlaťáku nebylo stydno ;).

Jindragon: Takže se s tím pěkně mazlíš, na jak dlouho si se nejdéle zasekl v toolsetu?

Dědek: Protože se mi můj dědeček-comp restartuje pravidelně co čtyři hodiny, tak čtyři hodiny 🙂 pak se jdu naštvaně projít a urovnat si myšlenky :0

Jindragon: No… jak tak koukám na ten čas taky jsme se pěkně zasekli. Takže poslední otázka, copak si dostal od Ježíška? Nebo k vám chodí Santa?

Dědek: Tady na Slovensku prý chodí děda mráz :O, no a páč ho neuznávám, tak mi nepřines nic… Chjo, to budu muset do příště nějak pořešit.

Napsat komentář