00. Setkání se používá ke spawnování (objevení) příšerek, je spolehlivější než spawn scripty na nwvaultu. Prosím abyste mi jakékoliv nesrovnalosti nebo důležité věci, na které jsem zapomněl nebo o nich nevím napsali na Gwain Tharr fórum nebo email.
1. Setkání vytvoříte kliknutím na ikonku dvou mečů, a vybráním běžného setkání tak, jako je to znázorněno na obrázku 1.
2. Kurzorem se přemístěte do okna s lokací. Jako kurzor máte štěteček. Tím nakreslete oblast, kterou když projde hráč spustí se setkání tj. spawn příšerek. Nakreslené setkání ukončíte dvojitým kliknutím myši. Pak pravým tlačítkem kliknete mimo setkání a nastavíte Spawn Bod (viz obrázek 2).
3. Klikněte do setkání pravým tlačítkem a upravíte vlastnosti:
Na první záložce „základní“ nastavíte:
- tag, nic se nestane když bude původní
- obtížnost, nechejte původní
- maximum a ninimum bytostí, nastavte podle toho, kolik chcete aby se při šlápnutí na setkání objevilo bytostí. Dejte však pozor, vyšší levely postav spawnují vždy maximum bytostí v setkání.
- nastavení objevování, nárazově znamená, že vždy když projdu přes setkání se potvůrky objeví(?). Neustálé, dovoluje další nastavení v záložce rozšířené. Pro modul Gwain Tharr použijte jedině neustálé.
4. Na záložce seznam bytostí lze nastavit, které bytosti se objeví, když hráč aktivuje setkání. Odebrat je lze šipkou vlevo a přidat šipkou vpravo. Zaškrtnutím kolonky jedinečný zajistíme, aby se daná příšerka v setkání objevila pokaždé.
5. Na záložce rozšířené lze nastavit:
- frakce, nastavte podle charakteru setkání, pro příšerky do dungeonu použijte nepřátelskou J, pokud je setkání neustálé viz bod 3 můžete nastavit znovuobjevování setkání, tady nastavíte sekundy za které se při aktivaci setkání znovu objeví bytosti v něm a počet znovuobjevování. U klasických příšerek v dungeonu je vhodné nastavit nekonečněkrát.
- Jen hráčem aktivované, pokud je zatrženo necháváte ve svých dungeonech zadní vrátka. Příkladem je pokladová místnost ve které je silný strážce a zamčený poklad. Mág vykouzlí pixí, ovládne ji, odemkne poklad a pak tam jen skočí, vybere to a našeho strážce nechává tam kde se objevil (viz obrázek 5).
6. Jak nakreslit „vychytané“ setkání ?
Setkání nakreslíme tak, aby hráč aktivoval setkání a potvůrky viděl z dostatečné vzdálenosti. Toho docílíme tak, že např. v zakroucené chodbě dáme obdelník a spawn bod až za ohyb chodby. Musíme však myslet na to, že by vracející se hráč aktivoval setkání a bytosti by zůstali za ním. Proto veďte čáru tak jako je to na obrázku 6. Setkání je žlutě a spawn bod zeleně.
7. Pokud chcete udělat setkání více skupinek bytostí naráz, třeba stejných nestačí nastavit 2 spawn body. Bytosti se spawnují jen u jednoho spawn bodu. Stačí tak zkopírovat již vytvořené setkání, dát ho „nad to staré“ a nastavit nový spawn bod.
8. Setkání má jednu „chybu“ příšerky z něj generuje pokaždé jinak. Pokud tam máte slabší a silnější příšerky jeto samozřejmě výhoda pro méně zkušené(lvl) hráče, kterým se tam tak objeví např. skupinka zombíků. Pokud toto setkání projde zkušený hráč, třeba na lvl 20 objeví se tam maximální počet příšerek a to těch, které mají ze všech příšerek v setkání nejvyšší HO (Hodnocení obtížnosti). Částečně to lze vyřadit pomocí zatržení položky jedinečný. Pokud se zaškrtne položka jedinečný tak se tahle příšera spawne (objeví) pokaždé například 4 potvory: 2 kostlivci + 1spektra a jedinečný nebo 2 spektry + 1 kostlivec a jedinečný, doporučuji použít hlavně ve chvíli když NPC má nějaký předmět, který je důležitý pro další postup.
Tento návod pro vás sepsal ShaDoOoW.