Tak a je tu další pokračování překladu článku „Technical, Grand Fromage’s NWN2 Toolset Guide For Noobs Like You„, které doplňuji o vlastní zkušenosti s NWN2 toolsetem. V minulém díle jsme si zkusili vytvořit pláž a malou řeku a teď by jsme se měli vydat na souš, uplácat nějaké kopce a postavit tu slibovanou vesnici. Takže se pohodlně usaďte a pusťte se do tvorby.
Jak vytvořit malou řeku a vesnici? (pokračování)
Jak všichni víme, voda teče k nejnižšímu bodu, takže vaše země by měla být všude výše než hladina řeky. Ano, to je všem jasné, ale prosím nezapomínejte na to. Vytvořím řeku na dně malého údolí s několika pozvolnými kopci na každé straně. Nic moc extrémního.
Vybral jsem nástroj „raise“ s 50% tlaku a velmi velký štětec. To mi umožní jednoduše vytvořit velké pozvolné kopce. Také upravím mesh a stáhnu kameru dolů k mělčímu úhlu, abych měl lepší pohled na výšku terénu, jak jsem ho vytvaroval.
Tady to máme. Nikde není žádný extrémní stupeň vyvýšení, ale i tak to vypadá hezky přirozeně. Nebudu zde dělat žádné jemné detaily vyvýšení, jelikož už teď to vypadá tak jak jsem to chtěl. Nemusíte moc blbnout s úpravou výšky. Velmi vám doporučuji se po lokaci projít a podívat se na váš tvar terén a přečíst si geologické informace, aby jste se vcítili do země kterou jste vytvořili. Speciální odborné znalosti nejsou potřeba, ale obecné povědomí o formaci skal a eroze vám při stavbě pomůže.
Jindragon tip: Pokud tvoříte nějakou exteriérovou lokaci, doporučuji předem si vyjít do přírody, nebo se podívat na nějakou fotku krajiny, prostě udělat důkladný průzkum terénu. Případně si před tím než vůbec otevřete toolset hoďte na papír nějaký návrh. Inspiraci také hledám v nejlépe hodnocených modulech na NWVault od zkušených tvůrců.
A teď pojďme postavit pár budov. Bude se jednat jen o malou vesnici, takže tu budeme mít jen malé množství budov. Použiji venkovský(rural) typ budov jelikož mají ráz, který potřebuji pro tuto vesnici. S venkovskými chalupami použiji také pár nákolních(swamp) budov, pro přidání více variací. Seskupím budovy kolem řeky a vložím mezi ně pár mostů, abych je všechny propojil. Nejdříve položím mosty, pak budovy a nakonec přidám cesty.
Na konci vesnice, nebudu pro mosty dělat nic speciálního, jen trochu záměrně položím konce mostu pod zem. Po položení „dirt“(bláto, zem) textury na cestu to bude vypadat jako by se postupně v průběhu let na krajích mostu vršily nánosy půdy. Což přidá hezký efekt působení přírodních sil.
TIP: Určitě jste si všimli rýhy v místech, kde se mění směr proudu řeky. Můžete přes rýhu položit váš most a tak ji zamaskovat, vytvoříte tak dojem bezešvé řeky. Nezapomeňte, že můžete měnit velikost mostu a upravit ho tak, aby vám přesně zapadl do koryta řeky.
Jindragon tip: Hranice mezi dvěmi druhy vody můžete také maskovat jakýmkoliv jiným přírodním placeable, často se používají balvany, spadlé stromy, atd..
S mosty na místě, začnu pokládat budovy. Upřednostňuji pokládat budovy dříve než přidávat cesty, někdo to zas dělá opačně. Je to celkem jedno, záleží na vaší chuti. Tu to udělám svým způsobem, protože já píšu tento návod.
Kopce můžou dělat problémy při usazení budovy. Někdy to jde bez problémů pomocí alt-drag, ale někdy musíte použít nástroj flat. Vyberte budovu, jděte na záložku terrain a použijte funkci flatten under a to váš terén pod budovou zarovná. Musíte to pak trošku opravit, jinak to pak vypadá moc uměle.
Dalším krokem je postavit palisádu a vyplnit cesty. Stavba palisády je jen o tom najít správný díl a složit je správně dohromady jak si budete přát. Cesty se tvoří pomocí postřiku textur. Pro tento druh cesty jsem použil TT_GD_Dirt_30 s tlakem 100%.
Jindragon tip: Pokud se jedná o malou nevyužívanou pěšinku můžete použít pro označení cesty šedivou barvu s menším tlakem. Další návod jak vytvořit realistickou používanou obchodní cestu je v článku „Texturovani (Texturing)“.
TIP: Věnujte pozornost tomu kam dopadá světlo, a vezměte v potaz jaký to bude mít efekt na růst trávy. Pod objektem který vrhá stín, jako je například veranda, by jste měli změnit texturu trávy na dirt(bláto, zem), jak je to dole znázorněno na obrázku.
Jsou to malé věci, ale tyto maličkosti přidávají dobré detaily. Zde je naše vesnice.
Jindragon poznámka: Jelikož jsem popsal už víc jak jednu stránku textu, nechám si další část překladu do dalšího článku. Nakonec bych měl jedno doporučení, nezapomínejte že tvorba lokace je o malých detailech, proto ty nejkrásnější lokace jsou ty s kterýma jste se nejdéle mazlily a nad kterými jste strávily moře času. Jakmile nějaké místo ve vaší lokaci nedoladíte cvičené oko to odhalí a sníží to celkový dojem z vaší lokace.
Pingback: Tipy pro Neverwinter Nights 2 toolset newbíky. (4.část) – Neverwinter CZ