Výběr z tvorby NWN komunity

Toolsetí tvůrci! V tomto článku jsem pro vás vybral pár zajímavých a vysoko hodnocených Neverwinter Nights amatérský výtvorů. Zas jsem vybíral to nejlepší co lze najít na NWVaultu pro NWN1 a NWN2. Snažil jsem se vybrat aktuální tvorbu, věci které byly vyrobeny nedávno nebo byly tento rok aktualizovány. K vybranému rozšíření jsem přidal přeložený popis.

Tvůrci měli za úkol vytvořit použitelný kus dekorativního nábytku, které by zapadlo do privátního obydlí váženého klerika. Nejedná se o soutěž, tedy jednotlivé výtvory tvůrců nejsou hodnoceny a odměnou je zábava, sdílení, kreativita a překvapení.

Na NWVaultu si můžete stáhnout a prohlídnout výsledné modely jednotlivých zůčastněných a pokud se vám budou líbit můžete je vložit do vašeho NWN světa.

Jak modely použít:
Balík obsahuje jen modely a jejich textury. Aby jste tyto modely použít, musíte tyto soubory vložit do hak souboru, a pak přidat řádky ze souboru placeables_lines.2da do vašeho vlastního placeables.2da.

Jakmile máte hotovo, otevřete váš modul v aurora NWN1 toolsetu (pokud hak nemáte připojen k modulu, připojte ho), a pak vytvořte blueprint pro jednotlivé modely. Příslušné modely najdete pod jménem začínajícím prefixem „CCC08_2010“.

Další zajímavou komunitní NWN1 tvorbou je balík modelů exotických květin „Whitefall Exotic flowers v1.1„, jedná se o starší modely placableů květin, které byly nedávno aktualizovány. Originální modely a textury jsou od Adama Millera a nové textury přidal „Jez“. V rar archívu jsou zahrnuty modely, textury a řádky pro váš aktuální placeables.2da soubor. Do poslední aktualizace z května se přidal oddělený TGA balík pro ty kterým nejdou zobrazit .dds textury. Jen přidejte tyto TGA soubory do vašeho HAKu. Dále byly odstraněny hranaté/čtvercové stíny. Stáhněte si verzi 1.1 a vyměňte staré soubory za nové.

Tak a teď vám představím NWN2 hak „RWS Swimming Beta“ od tvůrce „Hellfire (RWS) „. Hak obsahuje rozšiřující animace pro hru Neverwinter Nights 2. Tento hak balík přidává do hry plavání. Animace v tomto balíku nepřepisují existující animace a umožňují použití nového vzhledu pro všechny hratelné rasy.

Obsahuje jen základní pohyb

  • Chůze (Pomalé plavání dopředu)
  • Běh (plavání prsa)
  • Chůze pozadu (plavání na zádech)
  • Chůze do levé strany Left (plavání na boku)
  • Chůze do pravé strany (plavání na boku)
  • Nečinnost (šlapání vody)

Příští aktualizace budou obsahovat

  • Attack01(útok) (jednoduchý jednoruční úder)
  • damage01(zranění) (rychlé stáhnutí pod vodu)
  • Dodge01(úskok) (rychlé zpětné šplouchnutí)
  • Prone(ležící) (dead man’s float – relaxační technika plavání – splývání)

Jak použít tyto nové animace:

  1. Vytvořte lokaci s vodou a ponořte walk mesh do vody, tak hluboko aby byl do pasu člověka (všechny animace jsou postaveny na této výšce).
  2. Vytvořte spoušť (trigger), po vstupu hráče na spoušť se změní vzhled animace na plavání.
  3. Změňte zpět hráčův vzhled jakmile z vody vystoupí.

Jedná se zatím o betu, která nepodporuje kapuce. křídla nebo ocasy.
Nezapomeňte pomocí skriptu odstranit tyto věci před přepnutím vzhledu.

RWS Dungeons

Dále vám představím tilset „RWS Dungeons“ ze stejné dílny tvůrců „Robinson Workshop“. Už z názvu je jasné, že se jedná o prostředí podzemních chodeb.
Dungeon tileset je plně funkční tileset obsahující 72 tileů a 12 placeableů. Je navržený jako samostatná sada oproti jiným rozšířením, které jsme dělali.

Má representovat vaše klasické vězeňské podzemí typu dungeonu.

Použití:
Je třeba si uvědomit pár věcí o této sadě.

Dungeon sada je docela detailně plastická, je to dáno několika dlaždicemi(tiles) se zakřiveným povrchem, natáhnutí příslušného zakřiveného povrchu zabere více polygonů nežli natáhnutí přímočarého povrchu. Proto by jste měli být opatrní při tvorbě a nevytvářet extrémní velikosti.

Velikost vaší lokace může být různá, dobrý server nahraje tyto lokace bez problémů a testováním na Persistentním světě „The Shores of Haldun“ jsme nezjistili nárůst nahrávacího času modulu. Jednoznačně doporučujeme, aby jste si vaše lokace otestovali, aby jste si ověřili optimální velikost lokace ve vašem modulu.

Povolené použití:
Tento produkt je zdarma pro nekomerční použití jen v Neverwinter Nights 2. Originální obsah zůstává majetkem „Robinson Workshop“.

Základní tipy a známé problémy:

  1. V sadě jsou 2 dlaždice(tiles) bez ikonek, jsou to CAVL a LNK1 obě dlaždice jsou linkované dlaždice plánované tak, aby vám pomohli napojit tento tilset s ostatními tilesety. CAVL je primárně navržený tak, aby šel napojit na jeskyní(cave) tileset, ale i přesto by mělo fungovat napojení na všechny OEI tilesety. Zatímco dlaždice LNK1 je navržená tak, aby se spojila se standardním doorway(vchod) interiérem. Umožňuje to spojení k dalšímu tilesetu ve hře přes doorway.
  2. Pro Tile LNK1 můžete použít vlastní dveře, které jsou přidány do sady. Dveře jsou uloženy v erf souboru a můžou být importovány do toolsetu.
  3. Otevřené podlahy (bez sloupců) jsou zahrnuty v sadě a můžou být využity jako alternativa k existující dlaždicím.

Instalační instrukce:
Soubory archívu rar by měli obsahovat následující soubory:

  • RWS_Dungeons_2da.hak – vložit do adresáře hak (Documents and Settings), obsahuje všechny 2da soubory použity v tilesetu.
  • RWS_Dungeons.hak – vložit do adresáře hak (Documents and Settings)

Tiles.2da:
Přepište OEI tiles.2da soubor. Vložte ho do vašeho override adresáře (Documents and Settings). Tento soubor vložte do adresáře override jen tehdy, pokud využijete tyto zdroje při stavbě modulu. Pokud plánujete jen hrát modul obsahující tento tileset, potřebujete jen hak soubor v adresáři hak.

Tilesets.2da
Přepište OEI tilesets.2da soubor. Vložte ho do vašeho override adresáře (Documents and Settings).Tento soubor vložte do adresáře override jen tehdy, pokud využijete tyto zdroje při stavbě modulu. Pokud plánujete jen hrát modul obsahující tento tileset, potřebujete jen hak soubor v adresáři hak.

Metatiles.2da
Přepište OEI metatiles.2da soubor. Vložte ho do vašeho override adresáře (Documents and Settings). Tento soubor vložte do adresáře override jen tehdy, pokud využijete tyto zdroje při stavbě modulu. Pokud plánujete jen hrát modul obsahující tento tileset, potřebujete jen hak soubor v adresáři hak.

Doortypes.2da
Přepište OEI doortypes.2da soubor. Vložte ho do vašeho override adresáře (Documents and Settings). Tento soubor vložte do adresáře override jen tehdy, pokud využijete tyto zdroje při stavbě modulu. Pokud plánujete jen hrát modul obsahující tento tileset, potřebujete jen hak soubor v adresáři hak.

Placeables.erf
Jedná se o soubor určený pro import do vašeho modulu, obsahuje vytvořené placeable (blueprint) pro tento tilset, které můžete okamžitě použít.

Dungeon.mod:
Jedná se o malého průvodce, který pomocí modulu vám předvede většinu funkcí Dungeon tilesetu. Neobsahuje žádná setkání. Pokud se vám bude chtít, můžete obsah modulu použít ve vašem modulu. Vše je v tomto modulu zahrnuto, takže se můžete podívat na druhy lokací, které můžete pomocí tohoto tilesetu postavit.

Upozornění pro tvůrce:
Soubory s příponou *.2da jsou uloženy samostatně a musí se uložit do vašeho override adresáře, pokud plánujete stavět modul s tímto tilesetem… není nutné vkládat tyto soubory do override adresáře pokud plánujete modul, který využívá tento tileset, jen hrát a máte správně umístěny oba hak soubory. HAK soubory jsou pro hraní.

Uvědomte si, že soubor Placeables.2da je jen výjimka, soubor je uložen v hak souboru může být přečtený pomocí toolsetu. Nedoporučuji vám vkládat 2da soubory do vašeho override adresáře, během stavby modulu.

Nezapomeňte napojit hak na váš modul v kterém chcete stavět:
Otevřete váš modul v toolsetu a jděte do menu View – Module Properties. Ve složce nastavení uvidíte seznam hakpaků. Klikněte na něj a otevře se nové okno. Klikněte na tlačítko „Add“ a okno new entry se zobrazí nahoře vpravo. Klikněte na „FileName“, vyberte adresář hak ve vašem adresáři „Documents and Settings“ a vyberte váš hakpak. Stiskněte tlačítko OK, uložte váš modul.

Aktualizace (22.11.2008):
Nové 2DA soubory kompatibilní s posledním datadiskem Storm of Zehir.
Upozornění : blueprinty, které už máte vytvořeny a uloženy ve vašem modulu, můžou být v konfliktu s datadiskem Storm of Zehir

Aktualizace:
Smazány duplicitní OEI textury
opraven tile CAVL -natažené textury

Aktualizace (30.12.2008): Opraven SOZ download, bylo opraveno několik chyb v souboru placeables.2da. Tato aktualizace umožňuje, aby všechen SOZ obsah fungoval.

Aktualizace (1.3.2010): Oprava interního pojmenování chyb a přesunutí chybně pojmenovaných dlaždic. Nové 2da obsahují správné položky. Staré chybně pojmenované dlaždice zůstávají, takže vaše existující lokace nebudou touto změnou ovlivněny.

Napsat komentář