Community Patch

Ahoj, asi o tom slyšíte poprvé. A taky je pravděpodobně překvapující, že tento projekt je celý v mých rukou (90% obsahu je čiště moje práce a know-how). Už nějakou dobu připravuji neoficiální patch pro NWN1 a přestože jsem na to byl víceméně sám, po několika měsících (neaktivity) jsem téměř u konce. Přestože jsem většinu věcí osobně testoval, otestovat vše a ve všech možných prostředích nebylo v mé moci, proto bych se chtěl obrátit na komunitu pro kterou je tento patch určen především, aby mi pomohla patch doladit a otestovat.

Samotný patch si můžete stáhnout na stránkách The Neverwinter Vault.

Jazykové ballíčky: angličtina / čeština (nejnovější verze na které jsem pracoval s Tommym a ve které jsou úpravy které jsem udělal v anglické verzi)

Instalace je jednoduchá, ale nejdřív vypněte hru/toolset. Potom prostě rozbalte do složky s NWN a vše přepište (bude chtít přepsat xp2patch.key). A u automatické verze není co vysvětlovat. Je doporučeno si stáhnout i jazykový balíček, u něj je instalace stejná, rozbalit ve složce NWN a přepsat dialog.tlk.

(Zálohovat nemusíte, kdyby něco 1.69 critical rebuild vše spraví, ale stejně nebudete chtít downgradovat.)

Žádný strach, tento neoficiální patch je kompatibilní se vším, s CEPem, NWNCQ s jakýmkoliv modulem a nebudete mít problémy se s ním připojit na váš oblibený server, protože tento patch má jakoby dva módy. Jedna jeho část funguje pouze hráčům a druhá část funguje pouze na straně serveru. Krom toho nejvíc oprav a nových možností je implementováno pro server, hráči si na serveru který tento patch nemá mnoha změn nevšimnou, ale v singleplayeru nebo na serveru, který patch nainstaloval si změn určitě všimnete.

Pro servery je ta instalace trošku složitější, stejně jako u minulých oficiálních patchů, je třeba spojit změněné 2da, jejichž starou verzi máte v hacích/override. K tomuto účelu je k patchi přibaleno 2da source a všechny scripty kouzel/featů/speciálních vlastností a pastí.

Hráči, kteří si patch nainstalují si můžou všimnout těchto změn:

  • hezčí modely rukou a nohou všech postaviček
  • barevné rty/oči/obočí na hlavičkách vašich postaviček (jen u nových postav nebo za předpokladu, že jste postavě nastavili barvy tetování 1 a 2 a nefunguje u hlav z CEPu (problém CEPu ne můj))
  • nové ikonky immunit v seznamu efektů
  • zrušení toho dementního zvuku pokud střílíte elementární šipy (nebo pokud máte na luku damage bonus, na Arkhalii to znaj)
  • zmenšení rukou a nohou gnómů na 70% (tohle sice není úplně dokonalé, ale lepší než aby postava měla ruky a nohy jako umberhulk)
  • oprava animace útoku dridera (hráči co hráli za shiftera budou vědět)
  • zrušení černého pozadí u některých svitků
  • oprava textur na štítech z patche 1.69
  • několik úprav v modelech příšer nebo NPC, to si asi ani nevšimnete

Omlouvám se ale seznam oprav/úprav a nových vylepšení pro server/singleplayer psát nebudu, mám to v angličtině a je to přiloženo v balíčku na stažení a překládat by mi to trvalo minimálně dobrých 5 hodin čistého. Vypíchnu teda jen ty největší a nejzávažnější.

  • odstranění PC Properties v lootu a u hráčů (pokud máte koně z 1.69 tak to se to u hráčů objevovat samozřejmě bude)
  • oprava chybějích útoků a vlastností u přítelíčků a zvířátek
  • oprava exploitu s léčením některých vyvolaných příšerek a léčení přítelíčků
  • oprava bugu, kdy příšerka kterou ovládá DM nespouští OnDeath script
  • oprava „double respawnu“
  • zrušení ILR 41+ (tedy nepoužitelných předmětů – umožňuje tvůrcům dělat silnější věci než předtím)
  • na lektvar a hůlku de dát v toolsetu mnohem více kouzel
  • na střelné zbraně a rukavice de dát v toolsetu mnohem více vlastností
  • úpravy příšerek: některým nemrtvým sebrány léčivé kouzla aby se tím nezabíjeli, změny přesvědčení, demilich imunní na smrtící efekty (projeví se jen pokud používáte defaultní příšerku (ne kopii) a nedali jste ji do lokace natvrdo ale spawnujete ji setkáním)
  • postava může mít bič v druhé ruce
  • identifikovány epické pasti a všechny svitky
  • epické kouzla lze vzít už na 17. lvl (čaroděj/klerik/druid) a 18. lvl (zaklínač), tzn na lvl, kdy postava může sesílat 9. kruh kouzel, za předpokladu, že postava splňuje všechny ostatní požadavky
  • zrušeno automatické sesílání kouzel ze svitků pro barda a nahrazeno automatickým sesíláním v případě, že postava má alespoň jedno z povolání, které svitek vyžaduje + odstranění barda ze svitků, které bard nemá (opravuje bug, kdy klerik/druid/hraničář/paladin nemohli sesílat kouzla ze svých vlastních svitků pokud neměli 28+ UMD)
  • oprava exploitu u kouzel s DC 127 a oprava exploitu metamagie u kouzel seslaných z předmětů
  • umožnění nastavení vyšší úrovně jak 15 pro speciální vlastnosti příšer a pro lektvary/jiné předměty
  • spousty oprav v jednotlivých kouzlech, featech, vlastností příšer
    a další…

Každopádně nic z toho není definitivní, některé věci se možná zruší, pokud se to vícero adminům serverů nebude líbit. Pokud máte (budete mít) připomínky určitě dejte vědět (do komentáře sem, mě na ICQ/email (shadooow(zavináč)seznam(tečka)cz) nebo na stránce projektu). Na vašem názoru záleží.

Aktualita 12.4.2019:

Shadooow nedávno upravil Community Patch 1.72 pro NWN:EE. Na forum forums.beamdog.com najdete popis tohoto vylepšení. Ke stažení je na stránkách The Neverwinter Vault.

Shadooow

Napsat komentář