Dnes máte možnost přečíst si rozhovor, který, jak věřím, na těchto stránkách již dlouho chyběl. A to s redaktorem stránek Neverwinter.cz.
Tedy bez dalších průtahů, zde je rozhovor s Jindragonem, kterého většina z váš zná jako vůdce projektu Questík, někteří jako „zlé“ DMko persistentních světů a jiní jako dobrého kamaráda do nepohody…
Otázka:
Nejprve bych tě rád poprosil, aby ses čtenářům tohoto článku krátce představil.
Kdo jsi, zaměstnání, tvé zájmy, přezdívka a pozice v SOZ a Questík. Cokoliv, co jsi ochoten sdělit.
Odpověď:
Většina hráčů z NWN komunity mě zná jako redaktora stránek neverwinter.cz, někteří si vzpomenou na začátky NWN modulu Demony, ne kterém jsem se učil pracovat s NWN toolsetem. V NWN komunitě vystupuji pod přezdívkou Jindragon, je mi cca 34 let a pracuji jako IT technik. Od dětství mě přitahovaly dobrodružné příběhy a brzo jsem podlehl kouzlu sci-fi a fantazy. O počítače jsem se začal zajímat koncem 80. let, tenkrát můj bohatý soused (jeho otecko pracoval v Tuzexu) si pořídil Sinclaira ZX Spectrum a tak se ze mě stal hráč počítačových her a zároveň se zde zrodil základ mojí budoucí profese.
Otázka:
Mohl bys tedy, prosím, popsat svou cestu od prvních her až k projektu SOZ? Které hry tě nejvíce inspirovaly a která/é tě vlastně dovedly až k založení projektu SOZ?
Odpověď:
Hehe, tak to by bylo psaní na dlouho. No po prvé jsem o hrách na hrdiny slyšel v jednom díle detektivního seriálu “Taggart“, kde skupinka podivínů hrála jakousi podivnou hru. Jako mě na tom tenkrát zaujalo, jak moc to ty lidi tam prožívali; nějaká hráčka se tam rozbrečela, když jí zlé DMko zabilo postavu. Pak po delší době jsem v nějakém obchodě na Václaváku narazil na pravidla Dračího Doupěte a bylo. První RPG hru, kterou jsem hrál byl asi “Eye of the Beholder I“. Nejvíce mě asi ohromil “Baldurs Gate“. Také jsem býval zapáleným hráčem akčního Diablo 1 a 2. Nakonec rok před založením Demony jsem propadnul MMORPG Ultima Online.
Otázka:
Dobře a teď se tedy konečně zeptám; co je projekt SOZ a jak vznikl?
Odpověď:
Sdružení Online Zábavy (SOZ) je společenství hráčů a tvůrců, kteří chtějí pomáhat k rozvoji ONLINE zábavy. Cílem sdružení je především zábava na základě nějaké sociální interakce, prostě nejrůznějších vztahů lidí, kteří na něčem pracují a společně tvoří nějaký výtvor (třeba fantasy svět). Původně to byl můj nápad dát naší komunitě nějaký pevný právní základ, ale k založení SOZ mě dokopal Krtek. Ustavující schůze byla v Chocni a pak jsme to tam patřičně oslavili. (více informací)
Otázka:
Takže i Krtkovi patří velké díky! V současné době patříš spíše mezi hráče nebo tvůrce?
Odpověď:
No, Krtek spíše byl po jistý čas tvůrce NWN komunity, takový apoštol nové víry. V poslední době se moc NWN komunitě nevěnuje, ale možná, že ho potkáte na EverQuestu.
Otázka:
Dobře, ale ptal jsem se na tebe 🙂
Odpověď:
Tak nějak střídavě, chvilku si hraji NWN2 singl a v jinou chvíli mám zas otevřený toolset. Ale přiznám se, že v poslední době se moc NWN nevěnuji, nějak to flákám, no.
Otázka:
Jaký je tvůj názor na druhý díl Neverwinter Nights? Zdá se ti důstojným pokračováním her ze světa Forgotten realms?
Odpověď:
Mě se celkově NWN2 moc líbí a myslím, že má do budoucna velký potenciál, grafika, velká modifikatelnost a herní systém jsou hlavní plusy hry. Velkým mínusem na druhou stranu jsou velké HW nároky a nedotažená podpora multiplayer hry. Pak také spousty chyb a některé pro hráče nepřátelské věci (uživatelské rozhraní). Velkou většinu problémů odstraňují nové opravy hry a pozitivní také je, že Obsidian právě na odstranění problémů s multiplayer hry pracuje. Prostě nic není dokonalé, ale věřím tomu, že přijde čas, kdy bude NWN2 na síti velmi dobře hratelné a tvůrci a admini se nebudou muset potit při řešení nejrůznějších problémů.
Otázka:
Výborně! Následující otázka se bude týkat projektu, na kterém už nějaký čas pracuješ a sice Questíku. Mohl bys ho, prosím, čtenářům přiblížit a jakou roli v něm zastáváš?
Odpověď:
Questík je NWN2 perzistentní svět, který je zasazen do světa Forgotten Realms. Tento projekt jsem navrhnul a něco málo vytvořil v NWN2 toolsetu. Povedlo se v první fázi i dát dohromady nějaký tým, který vytvořil nějaký základ. V této chvíli projekt stojí, především protože mu chybí šikovný scripter a také tu není žádný tahoun, který by ho tlačil dopředu. Moc rád bych se dokopal k nějaké větší aktivitě, aby se to trošku pohnulo dopředu, ale prostě teď není na NWN moc nálada, jako u mě. Začátkem února jsem testoval připojení na NWNx4, které především řeší tuhnutí NWN2.
Otázka:
Mohl bys tedy naznačit o jaký typ persistetního světa se jedná. Zda má svou vlastní historii, města a příběh. Jaký potenciál vidíš v Questíku a jaké jsou jeho případné slabiny.
Odpověď:
Jak už jsem napsal Questík je zasazen do světa Forgotten Realms, tedy se pevně drží pravidel a popisu těchto míst. Startovní lokace je ve vesnici Highcliff, která byla původně převzata z originálního dobrodružství NWN2, Tupoun ji pak kompletně předělal a Nataniell udělal pár úprav. Highcliff se nachází na pobřeží Sword Coast blízko bažin Mare of Dead a do jeho okolí budou hráči podnikat dobrodružné výpravy. Především chceme vytvořit co nejvěrnější simulaci papírové hry na hrdiny. Jak už název napovídá, hlavní náplni hry budou Dynamické Questy (DQ) , DM hra a to je ten hlavní potenciál Questíku. Příběh je zas postaven na faktech FR, ale i tak se jedná o originální příběh, který vytvořil Dudyst. Jak už jsem psal, chybí nám šikovný scripter, který by dal dohromady herní systém, lokace(Raymond, Tupoun a Nataniell) a příběh Questíku jsou připraveny, ano nebojte, lokací bude víc, ale na tom teď vývoj Questíku nestojí. Tedy největší slabinou modulu je to, že nemáme toho scriptera.
Otázka:
Dobrá tedy, je čas na trochu věštění. Máš nějakou představu budoucnosti Questíku, SOZu a vůbec herní série Neverwinter nights, kolem které se vlastně tvá činnost v posledních letech koncentruje? Neboj se přehánět, budoucnost nezná nikdo 🙂
Odpověď:
Byl bych moc rád, aby nadále byl SOZ místem, kde se budou setkávat hráči a tvůrci nejrůznějších online projektů. V blízké budoucnosti by se mohl koupit nový herní server, kde by se hostoval projekt Questík. Pokud to dopadne mohl by se Questík systém stát standardem pro další moduly, které by se mohli vzájemně propojit a tak by vznikla velká simulace FR světa. Hehe, mě napadají nejrůznější věci, ale otázka je, kdo to vytvoří. Snad se karta už brzo obrátí a Questík se pohne směrem kupředu. Každý projekt stojí a padá na lidech, pokud se najdou šikovní tvůrci, kteří spolu budou spolupracovat, pak je tu nějaká možnost, že se povede vytvořit něco fantastického!