Chtěl bych se s Vámi podělit o své zkušenost s CNR Tradeskill systémem a jeho implementací do modulu.
Systém standardně obsahuje tato řemesla:
- SMELTING
- WEAPON CRAFTING
- ARMOR CRAFTING
- TINKERING
- ALCHEMY
- ENCHANTING
- GEM CRAFTING
- WOOD CRAFTING
- TAILORING
- SCRIBING
- BREWING, BAKING – FOODCRAFTING
- INFUSING – není standardně, lze přidat
Další činnosti v CNR (nejsou vázány na hodnotu zkušenosti):
(těžba nerostů, písku, hlíny, dřeva, kamenů, …)
Asi se ptáte jaký je vlastně rozdíl, mezi tímto systémem a např. ATS.
Obecně:
1. Nemusíte se řemeslo naučit od řemeslníka
2. Můžete umět libovolný počet řemesel
3. Úspěšnou výrobou získáváte zkušenost do řemesla (lze nastavit i získávání zkušenosti herní) a po dosažení určitého množství XP se Vám zvedne, v daném řemeslu, level.
4. Úspěšnost výroby závisí na vašem levelu (řemeslnickém) a na vašich vlastnostech.
5. Každý recept definuje vlastnosti, které jsou důležité pro jeho výrobu (např. lepší kovář bude ten, kdo bude mít větší sílu).
6. Každá rasa je vhodná pro jiné řemeslo a může dosáhnout rozdílného maximálního levelu v řemesle (např. nejlepší kováři jsou trpaslíci).
Pro vývojáře:
1. Velmi snadný způsob přidávání nových receptů a jejich svázání s určitým nástrojem (placeables i itemem – přenosné).
2. Možnost ukládání receptů přímo do DB.
3. Ukládání vlastností do DB (možnost výběru).
4. Velmi jednoduchý import a následná instalace do modulu.
5. Použité pouze ne CEPové vzhledy, což je na jednu stranu dobře, na druhou stranu je to škoda.
6. Není možné definovat k receptu např. rasu, která jediná má možnost recept vyrobit.
Instalace probíhala celkově bez problémů, ale abych nezmiňoval jenom superlativy.
Nedostatky systému:
1. Málo receptů pro krejčího (pásky, rukavice, pláště).
2. Vlastnosti většiny receptů jsou příliš nízké a nemotivující.
Poznámky:
Dávejte si bacha na duplikaci aktivace předmětů. NWN má standardně zapnutou vlastnost spuštění skriptu, který se jmenuje stejně jako tag aktivovaného předmětu. Tím mohou vznikat duplikace seznamu receptů v konverzaci -> doporučuji tuto vlastnost vypnout(podívejte se do předka skriptu aktivace předmětu).
Při tvorbě nového placeable nebo itemu, pojmenovávejte ho stejně jako skritp, který bude obsahovat recepty. Nevím proč, ale když se jmenoval jinak, nějak to zlobilo. Doporučuji zachovat systém pojmenovávání jako v CNR.
Skript je ke stažení na NW Vaultu
Pingback: WB review (první část) – Neverwinter CZ