WB review (první část)

Myslím že nebude na škodu tu oprášit některé věci o kolo tvorby světa v NWN. Tak zvaný World Building nekonečně rozšiřuje možnosti hry a prodlužuje hrací dobu této hry. Díky NWN toolsetu a možnosti tvorby perzistentních světů, jsem u hry vydržel přes čtyři roky. V poslední době si jen hraji s novým toolsetem NWN2, ale přesto si myslím, že se jedná stále o tutéž hru, která je jen oblečena do nového kabátu. Tento článek je určen všem začínajícím tvůrcům modulů v NWN1 a 2, ale možné že zde najdou něco nového i NWN veteráni. Opráším tu některé staré články, připomenu vám kde najdete zajímavé informace a užitečné nástroje a výtvory NWN komunity. Těším se na vaše komentáře k článku a doufám, že mě ostatní WBéčka doplní.

Tento textík bude plný odkazů na nejrůznější články, tedy nečekejte že se zde dovíte něco nového a převratného. Článek si klade za cíl udělat logický přehled všech článků na našich stránkách a připomenout tyto články krátkým komentářem. Také zde budou odkazy na zajímavé věci okolo tvorby modulu v NWN toolsetu.

Pro začátečníky
Každý jednou začal i moje maličkost byla kdysi dávno NWN toolset newbík a teď si tak znovu připadám v toolsetu NWN2. Pokud vás na NWN zaujala právě možnost tvorby nových modulů a to buď jednoduchých dobrodružstvích pro jednoho nebo více hráčů se spoluprácí DM a nebo velký perzistentních světů, neváhejte ani chvilku a rychle odevřete toolset, rozhodně nebudete litovat.
První článek který tu opráším byl původně psán pro tvůrce, kteří by rádi přispěli do PW modulu Demony. V článek “Pro “WB newbíky“ najdete postup a doporučení jak proniknout do NWN toolsetu a dostat svůj výtvor do zavedeného PW světa.

Další podobné články pro začínající tvůrce světů:

Návody a průvodci NWN toolsetem

Pro úplné začátečníky toolsetem tu máme starý dobrý průvodce NWN toolsetem od Sutica “Neverwinter Nights Aurora Toolset Tutorial od Sutica.

Or-Horo vás zas provede tvorbou lokace ve svém textíku “Návod, jak vytvořit novou lokaci (by Or-Horo)“

Pokud máte nějaké základní znalosti angličtiny, doporučuji se mrknout na “Scripting Collections, Guides & Tutorials List“, kde najdete mnoho tutoriálů, které jsou plné obrázků, takže si myslím, že i ne angličtinář pochopí o co tam jde.

Pro seznámení se s NWN2 toolsetem jednoznačně doporučuji stránky “Neverwinter Night 2 Toolset Guide“.

Překlady některých článků ze stránek “Neverwinter Night 2 Toolset Guide“ naleznete na našich stránkách zde:

Další návody NWN2 Toolset v angličtině:

Scriptování
Nedílnou součástí stavby NWN modulu je činnost, které se říká scriptování. Scriptování je vytváření jednoduchých sekvencí příkazů. Každé chování jakéhokoliv objektu ve hře je popsáno nějakým scriptem. Například inteligence NPC, jaké kouzlo na vaší PC potvora použije, nebo perzistence, kdy se jaké hodnota vaší postavy trvale uloží do databáze. Scripty popisují herní systém hry, jako systém smrti, systém odpočinku, systém pokladů atd. Pokud chcete proniknout do scriptování, měli by jste mít nějaké základy programování. Scriptování v NWN je dobrá příležitost pro začínající programátory, jak svoje znalosti a schopnosti promítnou do praxe. Nevím proč tomu tak je, ale dobrých NWN scripterů je v naší komunitě velmi málo, takže pokud náhodou čte tento článek nějaký začínající programátor tento článek, může zkusit kontaktovat jeden z týmů našich PW modulů a pomoc jim při tvorbě světa, opravdu je to velká legrace a zaručuji vám, že se nebudete nudit a poznáte spousty nových zajímavých lidiček a třeba vznikne i nějaké to přátelství.
Základním nástrojem NWN scriptera je NWN Lexicon, který naleznete na našich stránkách zde.

Pokud by jste rádi něco v češtině mám tu pro vás čtyři kapitoly scriptování od Krtka:

Další návody v angličtině najdete zde:

Pokud se vám opravdu nechce scriptovat a přejete si nějakou kouzelnou hůlku, která vám potřebné scriptíky vyrobí, tak tu mám pro vás dva linky na generátory scriptů:

Perzistence
Jedná se o trvalé uložení stavu hry (životy postavy, poslední uložené lokace), takže i po opuštění hry hráčem a restartu modulu, jsou hodnoty uchovány v databázi hry. V současnosti v NWN existují dva způsoby jak uchovávat herní data, standardní pomocí BioWare database a nebo pomocí “Neverwinter Nights Extender“, který se napojuje na databázi mySQL.
Na našich stránkách najdete článek “Jak na BioWare databázi?“, kde se dozvíte o problémech BioWare databáze a jak je řešit.

Na Vaultu najdete pár perzistentních systémů:

Pokud si nevíte rady s instalací, podívejte se na článek od ShaDoOoWa “Jak nainstalovat NWNX/APS”.

Řemesla a craft
Crafting, neboli používání řemeslných dovedností jako je například výroba zbroje a zbraní, je jedním ze základních herních systémů každého perzistentního světa. I tady máte na výběr ze dvou systémů, CNR nebo ATS.
Na našich stránkách nejdete stručný popis systém CNR od Tondy Lee “CNR Tradeskill systém
No vida právě jsem našel další craft systém “UOAbigail’s Crafting System v0.8a (HotU)“, dokonce se dostal do síně slávy.

ATS scripty si můžete stáhnout zde:

Ještě bych tu upozornil na řemesla v datadisku HotU, popis řemeslných dovedností najdete na našich stránkách v článku “Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark(V. Dovednosti)
V NWN2 jsou řemesla založena na dovednostech a odbornostech, popis NWN2 craftu naleznete v dokumentu “Neverwinter Nights 2 Crafting Recipes

No zabralo mi to víc času než jsem čekal, tedy nestihl jsem tu opucovat vše co jsem měl v plánu, takže do druhého dílu tohoto článku si necháme HAKy, optimalizaci, tipy a triky, administraci NWN2 serveru. To aby jste se měli na co těšit.

Pokud vás náhodné čtenáře těchto stránek zaujala tvorba modulu v NWN toolsetu, zkuste zaklepat na dveře nějakého PW světa, tvůrců je nedostatek a určitě vám někdo otevře.

One response on “WB review (první část)